|
|
|
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
jeg har hørt dette at man spiser 4-5 edderkopper på 1 år mens man sover, og 80 edderkopper i livet mens man sover.
å jeg har å hørt at det var noen som sprede denne myten for å se vor fort den kunne spre seg. er dette sant eller bare kød ? tenke om edderkopper kryper ned i munnen din om natta, tenk om det er en meget giftig en i utlanet en plass, vill ikke edderkoppen srøve å bite tonga ?, man rører jo på seg i løpet av natta så edderkoppen violle jo sikkert fåt hetta inni der å begynde å bite den bevegende tunga. eller ?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: I Kristiansund igjen for ett års tid..
Alder: 29
|
Jeg vet for sikkerhet at jeg har spist en.. fant en edderkopp fot i munnviken en morgen jeg våknet opp for x-antall år siden..
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: rogaland
Alder: 17
|
vi får jo endel inskter i munnen i året når vi sover og broren min voknet med munnen open og det var en edderkopp på vei ned. og eg har hør at vis man spiser edderkopper er det mindre farli en at vi blir bitt av de
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
Er ikke usannsynlig å spise insekter og edderkopper mens man sover, jeg og har også våknet av at jeg tygde på noe, og det var en liten edderkopp
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Deler av den myten er sann.
Man spiser i gjennomsnitt 5-8 edderkopper i søvne i løpet av livet
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Hva med å komme tilbake til topic, og diskutere papegøyer og elefanter i Småprat eller på PM?
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Er ikke usansynlig da man sover mye med munnen åpen.
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
En natt i halvsøvne kjente jeg noe krøp i ansiktet mitt. jeg fanget det i hånden og sovnet. Våknet noen minutter etterpå at edderkoppen bet meg i fingern.
(litt ironisk at jeg har hatt tarantell i 10år, men den eneste som har biti meg er en husedderkopp). Glad at jeg fanget den da, kunne jo lett å svelget det krypet. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reptilfreaks.no/forum/ekte-edderkopper/8837-spiser-edderkopper-nar-man-sover.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| iløpet av livet spiser vi edderkopper i søvne - Kvasir | This thread | Refback | 19-11-2009 11:58 | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| rød øret terapin som sover | xamoman | Skilpadder | 2 | 02-06-2011 16:52 |
| Kan man SE at slanger sover? | CamStatic | Helse og sykdommer hos reptiler | 2 | 30-07-2008 21:19 |
| spørsmål ang edderkopper. | swerty | Taranteller | 17 | 21-02-2007 13:09 |
| Eksperiment på edderkopper. | Halgeir | Småprat | 11 | 06-01-2007 20:55 |
| Våken-sover | Kristian262 | Knelere | 3 | 12-11-2006 00:35 |