![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 29
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Finnmark
|
En sånn jævel så jeg og for noen uker siden. Stygg faen er den, og stor. Har aldri sett slik før, iallefall ikke på disse breddegrader.
(Jeg hater edderkopper!)
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
det ser ut som en vanelig korsedderkopp ( Araneus diadematus ) for meg, om du ser over den på abdomen, kan man se et kors
![]() men nå er jeg ikke 100% sikker, men vill anta det er kosedderkopp ( Araneus diadematus ), hadde vert greit om du kunne fikse et bilde som viser toppen av den å
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
|
Jeg tror også at dette er en hjulspinner, og da muligens korsedderkoppen eller en av dens slektninger.
MVH Jan Ove
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
Alder: 29
|
Har dessverre ikke fler bilder av den. Du som svarte at du ikke har sett denne på våre breddegrader, er det en farlig edderkopp av noe slag?
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Sitat:
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
norske edderkopper er ikke farlige eller giftige, så klart noe gift har dem, men det er kun for å drepe flyer å andre dyr som havner i nettet dems. så ikke noe farlige edderkopper i norge nei, foreløbig.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: bergen
|
Slenger meg også på A. diadematus...
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
Sted: Oslo
Alder: 22
|
Edderkopper av denne typen har jeg funnet flere av i kjellern min. Jeg bor ikke så langt fra marka i Oslo, og det er antageligvis derfra de kommer. De har store klør og kan bli virkelig store. Nå som besøkene deres til vår kjeller begynner å bli hyppige, lurer jeg på om noen kan hjelpe meg med å navngi denne arten. Jeg vet at det ikke fins noen giftige edderkopper i Norge, men jeg lurer på om ikke denne arten også kan bite. Den ser ihvertfall skummel ut!
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Disse edderkoppen kunne du jo prøvd å selge Jeg foreksempel hadde ikke sakt neitakk til en stor husedderkopp![]() Petterkopp her på forumet er også på utskikk etter en stor husedderkopp.
|
|
![]() |
| Emner |
| edderkoppen, identifisert |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| medlemmenes slanger (gjerne bilder) | Sharkie | Boa og pyton | 58 | 19-10-2010 21:09 |
| Noen som kanskje vet hvilken art denne edderkoppen tilhører?? | camilla1982 | Edderkoppdyr | 2 | 22-01-2010 23:04 |
| Id av gang-edderkoppen vår | xtidyx | Ekte edderkopper | 9 | 08-11-2008 23:33 |
| Hva spiser edderkoppen? | Sebastian | Ekte edderkopper | 4 | 15-05-2008 15:38 |
| Vil gjerne ta opp igjen hobbyen min :) | smørblomst | Taranteller | 15 | 14-02-2007 05:24 |