|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 39
|
Hei.
Jeg har passet niesen min på 8 år. På barne-TV på NRK 3 Super i dag var det en historie om edderkopper. Der ble det sagt at edderkopper har åtte ben med syv knær på hvert. Stemmer dette? 8-åringen var selvfølgelig svært fascinert av dette og ville ha bekreftelse på at det var sant. Men det kan ikke jeg mye om! Jeg er vel mest opptatt av å holde meg unna disse dyrene, så når hun spør mer enn en klok tante kan svare, må jeg søke hjelp annet steds fra. Jeg har forsøkt å lese fakta om edderkoppper på en rekke nettsider, men ingen nevner denne informasjonen. Noen av medlemmene her som vet om dette er riktig? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Benen
Coxa = Hoft Trochanter = Hofteledd Femur = Lår Patella = Kne Tibia = legg Metatarsus = Ankel Tarsus = Fot Så egentlig har de bare et kne, men de har 7 "knekker" på hvert ben som for oss ville vært det som står over. Se bilde linket til for plassering Mvh Robin
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 39
|
Takk! Da har jeg noe fornuftig å fortelle henne når jeg ser henne neste gang!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Bare hyggelig
![]() 8 år er forresten en fin alder for å starte i hobbyen. Kjøp noen pinnedy til henne i julegave, og kanskje hun en dag ahr en tarantell du kan komme å se på hos henne ![]() Mvh Robin
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|