|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2006
Sted: Ålesund
|
Hei.
Alltid vært fasinert av edderkopper som sitter i nett. Er det mulig å få de til å spinne opp nett i terrarium, for så å plassere byttedyr i nettet til den? Mvh Alex S.
|
|
|
#2 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Det går helt fint det. Ofte kreves jo litt plass for å spinne et nett, så du må gjerne regne med et stort terrarium. Mange arter kreve så mye plass at det er lite hensiktsmessig å ha dem i et terrarium, men fordelen er at de sjelden stikker av fra nettet når de først har spunnet det. Det vil si at de kan henge fritt i rommet, slik jeg har gjort her
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: sørlandet
Alder: 30
|
DanFekar: dette blir mitt nye proskjekt skjønner jeg!
blander meg litt inn i tråden og spør om giften av disse mer vanlige artene igjen jeg.. jeg har jo barn i hus. Og fristene og ha en slik løs på badet. jeg tror nok den vil kunne stå i fred fra unger, da jeg vil henge den såpass høyt opp.. men vil jo ikke ta sjansen om disse er mer giftige.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Moderator
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Tromsø
Alder: 34
|
Nephila madagascarensis er ikke mer giftig enn en tarantell skulle jeg mene.
Kanskje disse vil hjelpe: Madagascar Silk Spider Care Sheet , Nephila of Southern Africa Ekstremt vakre er de i alle fall ![]() Utrolig tøft med en slik på badet DanFekar! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Hvis jeg hadde tatt meg en tur på det badet der uten å vite hva som hang så fint i hjørne, hadde jeg daua på stedet uten tvil hehe fint og litt kult er det jo, men jeg hadde daua.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2006
Sted: Ålesund
|
Høres utrolig kult ut!
Råtøft å ha den på badet da. Skjønner de må ha litt plass. Det jeg hadde håpet på var at mitt største terrarie kunne være stort nok. Det er 45*45*60, er det en sort som kan passe i dette? Har en på jobben som henger ute i et hjørne. Er så kult å legge bytte i nettet. Ser de sjekker ut, rister i nettet, lokaliserer for så å storme avsted! Mvh Alex S.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Sirisser på nett? | lazyboy | Fôrdyr | 2 | 30-06-2008 18:28 |
| nett pyton | Sharkie | Boa og pyton | 3 | 29-12-2007 09:09 |