|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jun 2008
|
Hei
Er ny her på forumet og lurte litt på hvilken type edderkopp denne lille tassen er |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
|
Enig med DanFekar når det gjelder art, men familien er vel Tetragnathidae.
MVH Jan Ove
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jun 2008
|
Ja det stemmer det , den ble funnet i den kjellern som kan skimtes i bakgrunn .. tror de trivdes der for det var en del av dem og etter anntall eggsekker å dømme kom det til å bli flere av dem også
![]() Regner med at dette er en vanlig art i norge |
|
|
|
|
|
#5 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Var ikke sikker på familie selv, så jeg googlet det og stolte på zoologisk museum på tøyen.
Men når både Jan Ove og The World Spider Catalog sier at det er Tetragnathida, så er det nok Tetragnathidae |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
|
Ja, jeg måtte også sjekke med The World Spider Catalog for å være sikker på at det ikke hadde skjedd endringer som jeg ikke visste om. Overraskende at Zoologisk Museum ikke har korrekt info.
MVH Jan Ove Sitat:
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
litt offtopic... men disse krabatene blir ganske store, i mitt yrke har jeg sett ganske så store slike mens jeg har kravlet i kjellere, kloakker og under gamle byggverk. men spørsmålet er hvor stor kan disse bli?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
den kan bli opp til 10 cm, dette er en gruve edderkopp, som befinner seg overalt, i hus, grotter, loft, å andre mørke fuktige plasser
![]() så er helt normal i norge vertfal.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
søkte på ( Meta menardi ) så jeg fant 10-15, så jeg ville da tro 10 da, men er enig
tenkte litt feil, så for meg at 10 cm ikke var så stort men ser at det var litt vell stort nå alika vell ![]() så er enig, vill si 5 cm
|
![]() |
| Emner |
| denne, familie, hvilken, tilhører |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Noen som kanskje vet hvilken art denne edderkoppen tilhører?? | camilla1982 | Edderkoppdyr | 2 | 22-01-2010 23:04 |
| 2 nye familie medlemmer! | Ricky-man | Lover og regler | 11 | 24-05-2008 13:42 |
| Varan Nytt familie medlem(igjen) | Crispy | Andre øgler | 13 | 18-04-2007 10:53 |
| Nytt familie medlem :D | Crispy | Agamer | 13 | 21-01-2007 12:05 |
| Et nytt familie medlem :) | Chixz | Skorpioner | 7 | 17-08-2005 16:43 |