|
|
|
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Heisann. Har akkurat flyttet fra et fuktig hull av en hybel. Målte fuktigheten til litt over 50%=)
Uansett, når jeg hadde flyttet ut de fleste tingene untatt høytalerene, så jeg noe som beveget seg bak dem. Jeg er vant til vevkjærringer,korsedderkopper og slikt i dette hullet, men dette var noe annet. Den var JÆVELIG stor, til å krabbe rundt fritt i min hybel! Veit ikke hvordan type edderkopp dette var, og har ikke rukket å ta bilde enda, men det skal gjøres. Den var svart og i hvertfall 2-3cm i beinspenn. kroppen var ca. 1cm eller noe.Skal gjøre et ærlig forsøk på nøyaktig måling, men vet ikke om det blir så enkelt,(rask jævel). Noen som vet om rekord størrelsen på norske vildt levende edderkopper? Mvh Robin
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Mar 2005
|
Kan det ha vært en stor kjeller-edderkopp (Meta menardi), kanskje ? De blir oppimot 2cm i kroppslengde og liker mørke fuktige steder...meget raske til beins, også
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2005
Sted: narvik
|
her er en til norsk husedderkopp som blir stor
![]() Tegenaria domestica desverre ikke nå bra bilde på den sida http://www.toyen.uio.no/zoomus/minst...edderkopp.html hadde tenkt å la en ulve edderkopp overvintre i sammlinga mi får å se hvor stor di kunne bli men det ble jo så klart glemt av
|
|
|
#4 |
|
Caffeinism
Admin
|
Heisann. Takk for svar=) Jeg ble så fasinert av denne lille djevelen, at jeg tror den får et eget "terrarium". Slang inn en liten siriss levende i dag, så får se om den ble matet, eller ble mat i morgen=)
Hvordan er det forresten å transportere edderkoppene i terrariet? Er litt begymret for rasfaren i tunellene til H.Lividumen min. Mvh Robin
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Caffeinism
Admin
|
Takk for svar=)
Det er ikke snakk om mer enn 10 min med bil det skal transporteres. Tror tunellene tåler en del, den er en ganske dyktig tunellgraver, og alt er godt sikret med spinn.
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Vil tro det går greit ja. Vi flyttet våre dyr i terrariene sist vi flyttet, den gang det var bare 10 av dem
Angående norske edder kopper så målte jeg en Tegeneria sp. hanne jeg fant til ca. 6-7cm |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Caffeinism
Admin
|
Takk for alle svar=)
Flytter dem i dag, så kan jeg jo legge igjen en notis om hvordan det gikk etterpå. Mvh Robin
|
![]() |
| Emner |
| edderkopper, norske |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reptilfreaks.no/forum/ekte-edderkopper/763-norske-edderkopper.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| norske edderkopper - Kvasir | This thread | Refback | 12-09-2009 14:33 | |
| Stor kjeller edderkopp - Kvasir | This thread | Refback | 22-08-2009 19:09 | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Noen norske edderkopper | nidhogg | Ekte edderkopper | 10 | 15-08-2010 15:18 |
| Mine Edderkopper | Raaymond | Ekte edderkopper | 10 | 21-10-2007 13:35 |
| Bilder av norske edderkopper | Thor Håkonsen | Ekte edderkopper | 3 | 26-08-2007 18:15 |
| Norske edderkopper | Kristian262 | Ekte edderkopper | 1 | 17-01-2007 20:36 |
| Eksperiment på edderkopper. | Halgeir | Småprat | 11 | 06-01-2007 20:55 |