|
|
#1 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Heisann.
Noen der ut som kan hjelpe meg med å identifisere en edderkopp jeg fant i går? Den er på størrelse mellom en femtiøring og en krone. Den har en stor rød "sekk" på rykken. På ryggen er det et hvitt mønster, noe som kan minne litt om et kors. (et slikt riddere i korstog har på film). Jeg fant den hengende ned fra taket mitt, intill veggen. Etter jeg fanget den og puttet den i en beholder, har den spunnet litt. Nå henger den helt rolig ned fra spinnet sitt. Noen som aner hvordan edderkopp dette er? Noen som kan et latisk navn? Mvh Robin
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Mar 2005
|
Har den mørke 'ringer' på beina ? Litt vanskelig å identifisere noen ting uten et bilde, men det høres ut som en alminnelig korsedderkopp (Araneus diadematus).
Se om dette ligner : http://www.museumsnett.no/midttromsm.../araneidae.htm OBS.: Fargene på enkeltindivider kan variere ganske mye...fra rød/gult mot grått
|
|
|
#3 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Heisann.
Skal forsøke å få tatt et bilde av den etter jobb. Den ligner ganske mye på bildene , med untak av fargen. Takk for hjelpen! Mvh Robin
|
![]() |
| Emner |
| edderkopp, identifikasjon |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| ID På Edderkopp? | Nero | Taranteller | 1 | 11-10-2008 03:33 |
| min hus edderkopp :3 | nurfed | Ekte edderkopper | 6 | 13-06-2008 22:19 |
| Identifikasjon | EcoliTub | Ekte edderkopper | 7 | 26-08-2007 18:21 |
| Kneler identifikasjon | Xull | Knelere | 0 | 28-05-2007 19:02 |
| Identifikasjon av 2 små skilpadder | LeoGeck | Skilpadder | 14 | 20-02-2006 18:37 |