|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
|
Denne krabaten fant jeg ute på terrassen for noen år siden. Den er litt unormal, da det ser ut som den har hardt skall. Minner nesten mere om krabbe.
![]() Stusset selv litt da dette var rett etter jeg kom hjem fra Tyrkia, og hadde ristet baggene og slikt ute der. ![]()
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Oslo
Alder: 17
|
Det ser KANSKJE ut som en brown trapdoor spider. ellers hvet jeg ikke
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
NEI, sorry det ser ut som en brun ulve edderkopp (Brown Wolf Spider)
|
|
|
#4 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
|
En edderkopp funnet i norge er veldig ofte norsk....så sannsynligheten for at moniq har kommet over en brown trapdoor på terrassen sin er vel ganske liten.
Dette er en ulveedderkopp (Lycosidae) av et eller annet slag. Jeg kan ikke nok om dem til å si noe mer spesifikt. Mulig noen andre kan bestemme den ned til slektsnivå? Det kreves ofte nøye undersøking av kjønnsdeler for å skille artene fra hverandre, da de er ganske like ved første øyekast
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Er det en vanlig Edderkopp her i landet? for jeg har bare sett den da jeg tok bilde.
Sjekket ut litt og den lignet veldig mye på denne her. http://www.spiderwatch.za.org/Galler...e%202.html Sist endret av moniq; 07-05-2008 kl 14:22. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
hadde ikke moniq nettopp kommet fra Tyrkia ?? eller har jeg misforstått??
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Jepp, jeg kom fra Tyrkia like før jeg fant den. Og sto å ristet alt av bagasje der, for å være sikker på att jeg ikke hadde fått med meg noen "uvedkommene" gjester.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Ok. da så
![]() Sorry
|
|
|
#9 | |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: I Kristiansund igjen for ett års tid..
Alder: 29
|
Det ser nok ut til å være en art av Lycosidae ja, og trolig av typen Pardosa, men noe mer spesifikt enn det tørr ikkje jeg være
|
![]() |
| Emner |
| denne, navnet, noen, som, vet |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Vet noen hvor jeg kan få tak i denne? | Sleepy87 | Taranteller | 4 | 10-10-2008 23:11 |
| Noen som kjenner denne typen? | Beowulf | Andre øgler | 1 | 16-06-2008 15:13 |
| Pinkfoot - Vet noen noe om denne? | pemmah | Taranteller | 10 | 07-08-2007 08:12 |
| Noen som har sett denne boken? | Chixz | Andre insekter | 6 | 16-01-2006 19:32 |
| Er det Noen Fra Mosjøen på Denne siden? | reptil_amfi | Småprat | 5 | 06-05-2005 23:03 |