|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Sandefjord
|
Jeg har alltid hatt Arachnofobi. Denne sensommeren har vi hatt huset fullt av de vanlige husedderkoppene, så jeg tenkte jeg skulle gjøre noe med fobi'en min. Jeg søkte litt på internett etter edderkopper, og ramla inn her på Reptilfreaks.no. Siden har jeg lest igjennom en hel del med innlegg, og en helt ny verden har åpnet seg. Jeg er fortsatt redd for edderkopper, men i mye, mye mindre grad. Så nå, i ett forsøk på å ta mitt motangrep på arachnofobi'en min ett steg lenger, ønsker jeg meg nå en edderkopp. Jeg hadde lest mye Poecilotheria Metallica og var grise fasinert av de vakre farvene. Men jeg skjønnte jo fort at det ikke var en edderkopp som egner seg for meg, dessuten er den jo fy flate så dyr
![]() Men jeg var nede på TropeZoo i Sandefjord, og der hadde de et tilbud på 1000,- for en Costa Rican Tiger Rump + et terrarie. Ble også fortalt at Costa Rican Tiger Rump er en god nybegynner edderkopp. Men det jeg lurte på er hva noen av de mer erfarene edderkopp elskerne her mener? Er 1000,- en god pris for en Costa Rican Tiger Rump + terrarie? Er Costa Rican Tiger Rump en god nybegynner edderkopp? Og hvordan oppfører den seg? gjemmer den seg hele tia? jeg vil helst ha en edderkopp som ikke er så lys sky. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen/Hordaland
|
Først vil jeg bare si velkommen til reptilfreaks! Syntes det er kjempefint at du prøver å overvinne skrekken din, for disse dyrene er helt rå!
P. Mettalica er dritfet, ja! Men er nok, som du sier ikke en egnet nybegynner tella. Vil anbefale deg på det sterkeste å ikke kjøpe taranteller i dyrebutikker. Men vet ikke hvor gammel dem er, de steller dem ofte helt feil og prisene er skyhøye. Kan lite om denne arten, men det finnes mange bedre egnete tellaer som førstevalg, som f.eks G. Pulchra, som er veldig håndterbar og forholdsvis aktiv. Lillepetter her inne er en hyggelig kar med stort utvalg av taranteller til en fin pris. Du kan jo si litt om du har tenkt å håndtere dyret eller bare ha den som pynt for øyet. Så skal det nok være mulig og finne en passende tarantell.
Jeg tog min nystemte Cithar i Hænde. Sorgen forgik mig pa Ulrikens Top.Tænkte paa Bauner, om de skulde Brænde. og byde Mandskab mot Fienden op. følede Freden, blev glad i min Aand. og greb til min Cithar med legende Haand |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
Takk for svar!
og takk for velkomst hilsen ![]() Hadde jo vært kjekt med en som var håndterbar... har ikke planer om å plukke den opp i første omgang, men man vet jo aldri hvor modig jeg blir med tiden hehe. Så i første omgang så er det vel mest det å venne seg til å leve i samme rom som en edderkopp og ta vare på den (mate den osv).
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
som sikkert mange andre ville ha anbefalt deg, så er en G. Rosea en god nybeggyner tarantell
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
Kunne dere brukt fullt latinsk navn på forslaga til edderkopper? er litt enklere å finne frem til helt riktig med fullt navn.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Grammostola rosea er hele det latinske navnet. Caresheet finner du her.
Ellers finner du mye om den rundtomkring på forumet, og om du googler navnet (+caresheet). MVH: Jan Philip. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
Takk takk
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Vil anbefale deg på det sterkeste å ikke kjøpe taranteller i dyrebutikker.
Men vet ikke hvor gammel dem er, de steller dem ofte helt feil og prisene er skyhøye. det kommer annpå dyrebutikken det. Jobber selv i dyrebutikk hvor nesten alle av oss har god kunnskap om både edderkopper OG reptiler...Nok ot fra meg back to topic. Avicularia avicularia er en fin nybegynner som er fin å se på og forholdsvis rolig
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen/Hordaland
|
Grammstola Rosea er en fin nybegynnerart. Men vil påstå at Grammastola Pulchra er litt mer artig.
Den er mer aktiv, gjemmer seg mindre, og er mindre vrang i spiseveien, i tillegg syntes jeg den er mye finere!
Jeg tog min nystemte Cithar i Hænde. Sorgen forgik mig pa Ulrikens Top.Tænkte paa Bauner, om de skulde Brænde. og byde Mandskab mot Fienden op. følede Freden, blev glad i min Aand. og greb til min Cithar med legende Haand |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
Takker takker, skal se litt på den
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| costa, nybegynner, rican, rump, tiger |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Brachypelma vagans - Mexican red-rump | Andy | Tarantellfakta | 0 | 19-11-2006 18:51 |
| Tiger python | Pythonregius | Boa og pyton | 16 | 28-05-2006 16:05 |
| Aphonopelma seemanni Costa Rica zebra (Nybegynner) | OleMM81 | Taranteller | 2 | 09-12-2005 08:39 |
| noen som vet hvor tung en tiger pyton kan bli?? | gabonviper | Snoker | 4 | 13-04-2005 14:15 |
| Nybegynner | Kongo | Øgler | 3 | 07-06-2004 23:14 |