![]() |
|
|
LinkBack (1) | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
|
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Sandnes
|
Halloen tok en korsedderkopp inn fra hagen og vill ha litt tips om pass ol. Begynner med å ha den i et syltetøyglass, men skal snart kjøpe en petboks til den. Noen tips alt tas gledelig imot
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
vis det er en stor en så må den jo ha en stor plas å bo i, vis du vil at den skal spine et net som den gjør i naturen. å stor er den?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Sandnes
|
ca en tomme i benspen. Hvor store blir de?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
vet ikke hvor store de kan bli, men i buret den skal bo i bør du sette inn en plante/ noe annet grønt som du finner ca samme sted som du fant den, det er også fint å sette inn noen kvister
du må ha ett eller annet over lokket, hvis du er så heldig å ha fanget en hunn kan du risikere at den legger inn en hau med egg. fikk selv samme problemet,hadde en klut mellom buret og lokket, men ungene stak av uansett. vet egentliggg ikke hvor store luftehull en må ha for at ikke småtasser ikke stikker av (den kluten jeg hade over hadde hul på under 1 mm) det de liker best å spise er fluer Håper du fikk svar på noe du lurte på.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
|
Hunnene blir ca 2cm store og hannene noe mindre, det du har er antageligvis da en voksen hunn.
De spinner store nett ofte oppimot 1 meter i diameter.
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
Medlem siden: Nov 2009
|
Jeg beklager å dra opp igjen gamle tråder, men jeg har noen flere spørsmål anngående hold av korsedderkopp. Håper noen har tid til å svare.
Hvis jeg skal ta dem inn nå om høsten, er det noe annet jeg må tenke på? tilpasse miljøet til årsiden, eller har det ikke noe å si? spiser de døde fluer, eller bør de være levende? Noe annet de liker å spise på? Bra med jord i bunnen? hvilken sort i så fall...og du som startet tråden...noen smarte erfaringer å dele? Alle tips tas imot med åpne armer! |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| araneus, diadematus, holdd, korsedderkopp, tips |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reptilfreaks.no/forum/ekte-edderkopper/4112-araneus-diadematus-korsedderkopp-tips-om-hold-d.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| Korsedderkopp - Kvasir | This thread | Refback | 11-08-2009 14:33 | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| hold av voksmølllarver | moniq | Andre insekter | 10 | 08-03-2008 12:05 |
| Søknad for hold av landskilpadde | Bichirmon | Lover og regler | 1 | 09-09-2007 18:50 |
| FAQ: Hold av taranteller | Andy | Taranteller og skorpioner | 3 | 10-08-2007 20:34 |
| Tips i forhold til sending og hold av slings. | _Nagash_ | Taranteller | 2 | 13-01-2007 12:57 |