|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Møre og romsdal
Alder: 21
|
Fant denne ute og satte den i en 2liters, gjennomsiktig plastboks med små hull i lokket. Den har sand som underlag, en bomullsdott fuktet med vann så den kan drikke (eller? Vet ikke helt hvordan de drikker disse her.), og et par steiner, og noen små pinner å lage vev i.
Noen som vet hvilken art dette er? Og hva jeg kan mate den med? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2006
|
de spiser som regel alt som er mindre en seg selv, ganske kult å se på, Art vet jeg desverre ikke.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Trondheim
|
Synes det ser ut som familien Araneidae (hjulspinner), men lenger en det kan jeg desverre ikke ta den, tar jeg feil nu går jeg ut i fra noen retter meg...
Kan prøve å spørre her http://www.bio.no/bio/enbiolog/?submeny=Sp%F8r%20en%20biolog%20(forum) Pleier å få svar når jeg gjør det
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Telemark
|
Ser ut som nattveveren (Nuctenea umbratica)
Den er i familien hjulspinner Du kan se selv om bildene stemmer http://images.google.com/images?q=Nu...=1&sa=N&tab=wi |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
sånen har jeg boans det utenfor soveroms vinduet mit ![]() spinder hele natta å venter på mat ![]() prøvde å gji den melorm, men det var på dagen så den gad ikke, så melormen dat ned
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Møre og romsdal
Alder: 21
|
Sitat:
![]() Takker for god hjelp. Nå håper jeg den spinner seg et nett snart, så jeg kan gi den mat, har kastet inn en knott som fløy rundt på rommet mitt, men tror ikke den får tak i den. Får bare la den være i fred til den har slått seg til ro. |
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| art, dette, hvilken, noen, som, vet |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvilken art er dette? | Malin.. | Andre øgler | 4 | 04-09-2008 18:31 |
| noen som vet hvilken type gecko dette er? | fisle | Gekkoer | 12 | 25-08-2008 06:56 |
| Noen som vet hvilken larve dette er? | Androctonus | Andre insekter | 6 | 22-05-2008 14:10 |
| Hvilken art er dette? | Zoticat | Øgler | 5 | 16-04-2008 14:23 |
| Noen som vet hvilken art dette er? | pinneline | Ekte edderkopper | 5 | 15-07-2007 16:29 |