|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: sørlandet
Alder: 30
|
Ville bare vise fram noen av hybelboerne våre som lever i vill tilstand da.. og er norske. Kasnje helt feil plass og legge ut denne tråden? men da får heller noen moderatorer flytte den?
Kom gjerne med forslag på arts navn ![]() bilder er tatt i fjor vår/sommer/høst.. Denne lille sjønnheten satt på trappa mi. Sånn ser badet mitt oftest ut om våren.. stappfull av husedderkopper. Og siden jeg ikke har hjerte til og hive noen ut siden det fortsatt var litt kaldt så ble de værende der da.. til venner av oss sin store skrekk, folk som er på besøk kvier seg og gå inn på badet vårt pga tarantellene som sitter i terrariene, men det ble ikke bedre når dem måtte sitte på do med disse i ryggen.. Hunden min spiser dem da hvis han får tak i dem, han er rene edderkopp moppen.. men men Også litt mer "leieboer" på klosshold.. fanget for et nærmere titt jeg vil ut! så letter vi litt på glasset.. og der var hun borte vekk.. Og da fant hun seg en ny plass i vinduskarmen vår på kjøkkenet... denne korsedderkoppen her hang over kjøleskapet vårt en god stund en sesong, hun gjorde jobben sin godt og holdt det fritt for mygg/fluer og annet smått.. ![]() En annen liten sak som løp rundt i stua mi.. ![]() samme "saken" bare på litt kloss hold, beklager dårlig bilde kvalitet, var kvelden.. så var mørkt for macro. ![]() Og til slutt må jeg bare slenge inn et bilde av "maja" som leker trelevde tarantell for øyeblikket... likte ikke vått substrat nei..
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2005
Sted: narvik
|
flotte macro bilder
finns en del kule hoppeedderkopper i dette langstrakte land stilig den du har forevig gjort
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: sørlandet
Alder: 30
|
takk
ja vi har en del slike søte små... liker veldig godt den bitte lille med striper som danser rundt på ytterdøren min hvert år.. ( husker ikke navnet nå, søke på nett)Disse bildene er tatt med min gamle kompakt kamera, så sitter og venter på våren og mitt nye speilrefleks.. da skal det knipes ja
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2006
|
Kjempe stilige og fine bilder. Likkte det av korsedderkoppen.
Artig å lære seg di vi har her hjemme også. Så kan man opprettholde nerderykktet sitt når noen spør hva det er.
|
|
|
#5 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Flotte bilder
![]() Bilde 1 - Krabbeedderkopp (Thomisidae) muligens Xysticus cristatus (bilde) Bilde 3-7 og 9 - Vanlig eller stor husedderkopp Tegeneria domestica eller T. atrica Bilde 10 - Korsedderkopp - Araneus diadematus Bilde 11 og 12 - Stor lyngrovedderkopp - Pisaura mirabilis DanFekar |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Fine bilder
men grøss!
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
bilde 11-12 er en ulveedderkopp har jeg hørt
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| andre, eddiser, kryp, litt, norske |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Mine kryp. | smørblomst | Medlemmene | 45 | 08-10-2008 10:38 |
| Utstilling «Edderkoppar og andre kravlande kryp» på Jærmuseet | Boavennen | Messer og utstillinger | 0 | 03-10-2008 15:56 |
| meg og mine kryp | tamara | Medlemmene | 27 | 11-06-2008 17:51 |
| insekter og kryp med andre dyr??? | master92 | Småprat | 7 | 21-05-2008 21:54 |
| Temperaturen til Mantis Religiosa om natten +litt andre spr. | Olliw | Knelere | 2 | 24-04-2007 03:20 |