|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
|
Jeg har kikket på denne.
Den var rå stilig ![]() Har lest om den og jeg kunne tenke meg å anskeffe meg en slik '' edderkopp'' noen som vet hvor det er mulig å få kjøpt en slik ? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Sandefjord
|
Før du skaffer deg denne, bør du sørge for å ha fluekulturer gående (Musca Domestica), disse spiser ikke så mye annet. Sirisser tar dem skjeldent.
Ellers er det en art som kan skaffes kontinuerlig. Jeg kjener ikke til noen som har oppdrett på disse i Skandinavia, men i Tyskland er den forholdsvis vanlig. morten |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Hei!
Nå beveger jeg meg ut på litt dypt vann, men. Krever ikke de aller fleste Nephila artene veldig god plass? Har hørt om folk som har dem løst inne på "spider" rommet sitt, men kan godt hende det ikke er samme art. Har også lest at noen av dem spinner "webs" på opptill 2 meter i bredde, men som sagt, vet ikke hvilke arter. Mvh Robin
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
|
Kan nok stemme det. Se på disse bildene fra Arachnoboards:
Webbet var over 1m i diameter ![]() Skal forsovet ned til Sør-Afrika om 2 mnd så blir nok en del av disse der ^^
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
|
http://www.nrk.no/programmer/tv/newton/3721191.html
Her er det et filmklipp av den og den hadde ikke store buret. Det er den andre filmen under lyd og video. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| nephila, senegalensis |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Skal få en Nephila maculata | Zatii | Ekte edderkopper | 27 | 30-10-2007 15:25 |