|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jul 2011
|
Hei. Jeg lurer på hva slags edderkopp dette er? Har googlet og sett på mange sider om Norske edderkopper, men finner ikke maken. Denne befant seg i kjellernedgangen min da jeg tok bilde av den, så den bor nok der.
![]()
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Jeg synes det ser ut som en type Hjulspinner ( Araneidae ). Men det er bare fordi jeg sammenlignet den med andre norske edderkopper
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
dette er nok en Meta menardi, den bor som oftest i mørke kjellere eller huler og de er ikke hjulspinnere, de spinner litt mer her og der slik som sorte enke gjør, Meta menardi kan ligne litt på sorte enke å
![]() å vis du ser masse hvite kokonger i taket som er formet som en vanndråpe så er det eggsekker til Meta menardi
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
jeg har hele jordkjeller-taket dekket av sånne.. ÆSJ!
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Hordaland
|
Sitat:
Gik rykter i gamledager att det var eneste arten i Norge som kunne ta livet an en voksen mann. Er selfølgelig helt ufarlig, men kan få imponerende 10cm i benspenn. Mvh scolo |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Akershus/Bærum
Alder: 32
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Latin Meta menardi Stor kjelleredderkopp, Grotteedderkopp, Huleedderkopp |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Sted: Akershus/Bærum
Alder: 32
|
ELLER "løpe over tastaturet, og skremme han som satt der edderkopp"
![]() Damn jeg skvatt da altså, men lillepetter eddi, fikk seg en fin vegg å henge på etter det..
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Sted: Spydeberg
Alder: 26
|
Rimelig fuktig der nede da regner jeg med..
Kryp kjellern til en kompis var full av eggsekker og så klart rimlige store slike. har man slike i kjellern har man et stort fukt problem. Gulvet måtte rett og slett byttes. Råte i alt som heter gulv.. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvilken edderkopp er dette? (klissete edderkopp) | duefjes | Ekte edderkopper | 2 | 23-08-2010 19:10 |
| Hva slags edderkopp er dette? | milla__bs | Ekte edderkopper | 4 | 27-10-2009 17:54 |
| Hva slags edderkopp er dette? | tita | Ekte edderkopper | 7 | 04-08-2009 19:52 |
| SVÆR edderkopp, noen som vet hva slags? | Arachnophobia | Ekte edderkopper | 16 | 19-06-2007 09:21 |
| Noen som vet hva slags edderkopp dette er ?? | Frogger | Ekte edderkopper | 2 | 27-10-2005 20:48 |