|
|
#1 |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
håhåy!
i fjor fant jeg en edderkopp som utforsket dusjforhenget på internatet på folkehøyskolen jeg går på, og jeg bestemte meg for å beholde den en liten stund jeg hadde den i en månde, før jeg satt den fri.. (romkammeraten var ikke serlig glad i den..) |
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Jeg har en som stortrives
![]() Jeg har den i en petboks, med torv og en bruskork som vanskål. Den stortrives med å spise sirriser (har tilog med tatt sirriser som er større enn seg sen |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Guest
|
aah!
gleder meg til de begynner å komme fram igjenn da! skal se ekstra nøye etter i vaske-kjelleren.. :wink: når tror du de begynner å bli aktive? har ikke sett noen i år.. eller siden snøen kom for den saks skyld.. er så tøft å ha en liten kompis å ta vare på! :wink:
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
I vaskekjelleren din finnes de nok hele året om det er sånn passelig tempratur der. Og ute må du nok vente til snøen har smeltet
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Guest
|
ser ut til at jeg vasker et par vasker i dag ja!
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Lykke til
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Guest
|
*lur* neida... tror heller jeg tar meg en tur til dyrebutikken og kjøper meg en kompis dær... noen tips på enten tarranteller eller skorpioner??
|
|
|
|
#8 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Froland
|
Sitat:
Grammostola rosea er sikker vinner som nybegynner-edderkopp. De er forholdsvis rolige og har beskjedne krav til temperatur og luftfuktighet. Romtemperatur,tørt substrat og en vannskål så er du i boks :wink:
|
|
|
|
#9 |
|
Guest
|
hmm. har hørt mye posetivt snakk om de ja.. ganske søte :wink: trenger de stor terrarie plass?? hvor mye må jeg legge ut for hele greia? tarrantellaen, terrariet og alt det som er nødvendig? sorry for maset men vil bare ha litt facts før jeg begir meg ut på noen ting.. :wink:
|
|
|
|
#10 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Froland
|
Sitat:
Behøver ikke bli så dyrt Du trenger ikke større terrarie enn 30x30x30.. De selger ca den størrelsen for 240kr på Aquazoo Som bunnsubstrat er det best med ca 10 cm med torv eller blomsterjord uten tilsetninger. En kokosnøtt gjør susen som hule (5kr på meny) 8) En tom nusboks er passe som vannskål. Rosea koster 3-400 i dyrebutikk. Skulle være alt du trenger. Lykke til
|
|
![]() |
| Emner |
| husedderkopp |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||