"

Reptilfreaks.no > Virvelløse dyr > Edderkoppdyr noen som skal bestille fra tyskland?

Edderkoppdyr Taranteller, skorpioner og andre edderkoppdyr

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 25-05-2008, 21:18   #1
Reptilfreak

Androctonus sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
Meldinger: 1,653
Blog Entries: 13
Standard noen som skal bestille fra tyskland?

Hei!

Var litt usikker på hvor jeg skulle putte denne, men siden jeg skal bestille skorpiser, så ble det under skorpioner.

Løpet av Juli så skal jeg bestille meg skorpioner fra Tyskland, så lurer jeg på om noen vill slenge seg på og bestille sammen med meg å dele frakt?

Arter jeg skal bestille:
4x grosphus limbatus
2x Centruroides exilicauda sculpturatus
2x Tityus asthenes
2x Vaejovis confusus
1x Androctonus crassicauda

Alt dette kommer på 1200kr, uten frakt såklart, men frakten blir ikke allverden uansett

Si fra om det er noen som bli med på dette
Svar med sitat
Gammel 25-05-2008, 21:20   #2
Reptilfreak

bendick2112 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,233
Standard

Da får du svare på MSN =P
Svar med sitat
Gammel 25-05-2008, 21:51   #3
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Det er kult gjort..

Du kan jo ta bestillinger og ta "din pris".

Har du papirer på disse karene?
Er noen heftige kryp(Tityus,androctonus..)
allan er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 25-05-2008, 22:03   #4
Reptilfreak

Androctonus sin avatar

Standard

Jeg skal bestille for at de skal i min samling, ikke for å selge igjenn
Som jeg har forstått det, så trenger man ikke papirer på skorpioner, er noen Pandinus arter man trenger det på, pga de er utrydningstrua.

Sist endret av Androctonus; 25-05-2008 kl 22:15.
Androctonus er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 25-05-2008, 22:38   #5
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Det ville jeg sjekket bedre opp i.
Kjipt om hele herligheten blir liggende hos tollen..

Direktoratet for naturforvaltning - Virvelløse arter
allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-05-2008, 09:35   #6
Reptilfreak

Androctonus sin avatar

Standard

Jeg skal vertfall lage en søknad på "importtilatelse" bare for morro, tilfelle det blir stoppa
Svar med sitat
Gammel 26-05-2008, 09:59   #7
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av scorpis Vis post
Jeg skal vertfall lage en søknad på "importtilatelse" bare for morro, tilfelle det blir stoppa
Dette bør du absolutt gjøre. Jeg regner med at forsendelsen stoppes, siden de skal fortolles. I denne sammenheng, kommer de også til å kreve importtillatelse på dyrene, for dette liker nemmelig tollen at du har.

Sporing av denne sendingen kan også bli litt problematisk, da posten i tyskland går gjennom DHL. DHL sine sporingsnummere er ikke synlige i posten norge sitt system, før pakken er i landet, og den har fått et nytt nummer. Annbefaler deg å skaffe en importtillatelse du sender til avsender, som han klistrer på pakken, samt legger ved en kopi av inni. I tillegg bør du få han til å liste opp alle artene du kjøper, og skrive prisen du betaler for de. Denne klistres også utenpå pakken, samt inni. Gjør du dette, kan det hende de finner informasjonen de er ute etter,og du slipper alle problemene med fastsittende pakker.

mvh
robin
Svar med sitat
Gammel 26-05-2008, 10:04   #8
Reptilfreak

Androctonus sin avatar

Standard

Jaa, skal og gjøre det
Men må vente til de andre som er med på dette har bestemt seg for arter, eller kan de gjøre dette selv? er jo såklart enklest om jeg bare fikser alt på en gang, men vet ikke om det er en "begrenselse" for hvor mange dyr jeg kan få "tillatelse" på?
Svar med sitat
Gammel 26-05-2008, 17:36   #9
Reptilfreak

Fattail sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vest Agder
Alder: 40
Meldinger: 143
Standard

Hei,

Som Robin sier bør du helt klart ha papirene i orden dersom du vil unngå masse styr i tollen. Det finnes i utgangspunktet ingen lov som regulerer innførsel av skorpioner (bortsett fra de som er CITES listet), men så lenge dyrene er en kjøpt vare defineres de som et produkt og omfattes av produktkontroll loven LOV 1976-06-11 nr 79: Lov om kontroll med produkter og forbrukertjenester (produktkontrolloven) Du må derfor forvente at du må betale toll, og at tollvesenet krever godkjennelse fra DN. Dersom tillatelsen ikke er lagt ved risikerer du at dyrene blir liggende i tollen til du kan fremvise papirer. Det er ingen grense for hvor mange individer eller arter du kan søke om, og det er heller ikke noe problem å søke flere ganger. Hadde jeg vært deg ville jeg søkt nå om de artene som du vet du skal ha, og sendt ny søknad dersom flere blir aktuelle.

mvh,
Vegard
Svar med sitat
Gammel 12-06-2008, 01:16   #10
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 449
Blog Entries: 1
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (8)
Standard

Hei,

Hvor skal du bestille fra? Er det mulig å få se artsutvalget noe sted?

Richard
psychofox er online nå  
Svar med sitat
Svar

Emner
bestille, fra, noen, skal, som, tyskland

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Strømstad messen, noen som skal dit? twinker Messer og utstillinger 72 17-02-2008 07:10
Noen som skal på noen av disse messene? Olliw Messer og utstillinger 9 30-08-2007 18:26
Noen som skal til Malmö snart? misspower Småprat 0 22-05-2007 23:36
Noen som skal til reptilmessa i Göteborg? hotchef54 Lover og regler 1 12-11-2006 12:56
Om det er noen som skal p ferie dit.. Sid Messer og utstillinger 0 25-06-2004 22:37

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 10:17.