| Edderkoppdyr Taranteller, skorpioner og andre edderkoppdyr |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
Hei!
Var litt usikker på hvor jeg skulle putte denne, men siden jeg skal bestille skorpiser, så ble det under skorpioner. Løpet av Juli så skal jeg bestille meg skorpioner fra Tyskland, så lurer jeg på om noen vill slenge seg på og bestille sammen med meg å dele frakt? Arter jeg skal bestille: 4x grosphus limbatus 2x Centruroides exilicauda sculpturatus 2x Tityus asthenes 2x Vaejovis confusus 1x Androctonus crassicauda Alt dette kommer på 1200kr, uten frakt såklart, men frakten blir ikke allverden uansett ![]() Si fra om det er noen som bli med på dette
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Da får du svare på MSN =P
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Det er kult gjort..
Du kan jo ta bestillinger og ta "din pris". Har du papirer på disse karene? Er noen heftige kryp(Tityus,androctonus..) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Jeg skal bestille for at de skal i min samling, ikke for å selge igjenn
![]() Som jeg har forstått det, så trenger man ikke papirer på skorpioner, er noen Pandinus arter man trenger det på, pga de er utrydningstrua.
www.skorpionfarmen.webs.com siden er ikke oppdatert på en stund. Sist endret av Androctonus; 25-05-2008 kl 22:15. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Det ville jeg sjekket bedre opp i.
Kjipt om hele herligheten blir liggende hos tollen.. Direktoratet for naturforvaltning - Virvelløse arter |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Jeg skal vertfall lage en søknad på "importtilatelse" bare for morro, tilfelle det blir stoppa
|
|
|
#7 | |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sitat:
Sporing av denne sendingen kan også bli litt problematisk, da posten i tyskland går gjennom DHL. DHL sine sporingsnummere er ikke synlige i posten norge sitt system, før pakken er i landet, og den har fått et nytt nummer. Annbefaler deg å skaffe en importtillatelse du sender til avsender, som han klistrer på pakken, samt legger ved en kopi av inni. I tillegg bør du få han til å liste opp alle artene du kjøper, og skrive prisen du betaler for de. Denne klistres også utenpå pakken, samt inni. Gjør du dette, kan det hende de finner informasjonen de er ute etter,og du slipper alle problemene med fastsittende pakker. mvh robin
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Jaa, skal og gjøre det
![]() Men må vente til de andre som er med på dette har bestemt seg for arter, eller kan de gjøre dette selv? er jo såklart enklest om jeg bare fikser alt på en gang, men vet ikke om det er en "begrenselse" for hvor mange dyr jeg kan få "tillatelse" på?
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vest Agder
Alder: 40
|
Hei,
Som Robin sier bør du helt klart ha papirene i orden dersom du vil unngå masse styr i tollen. Det finnes i utgangspunktet ingen lov som regulerer innførsel av skorpioner (bortsett fra de som er CITES listet), men så lenge dyrene er en kjøpt vare defineres de som et produkt og omfattes av produktkontroll loven LOV 1976-06-11 nr 79: Lov om kontroll med produkter og forbrukertjenester (produktkontrolloven) Du må derfor forvente at du må betale toll, og at tollvesenet krever godkjennelse fra DN. Dersom tillatelsen ikke er lagt ved risikerer du at dyrene blir liggende i tollen til du kan fremvise papirer. Det er ingen grense for hvor mange individer eller arter du kan søke om, og det er heller ikke noe problem å søke flere ganger. Hadde jeg vært deg ville jeg søkt nå om de artene som du vet du skal ha, og sendt ny søknad dersom flere blir aktuelle. mvh, Vegard
|
![]() |
| Emner |
| bestille, fra, noen, skal, som, tyskland |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Strømstad messen, noen som skal dit? | twinker | Messer og utstillinger | 72 | 17-02-2008 07:10 |
| Noen som skal på noen av disse messene? | Olliw | Messer og utstillinger | 9 | 30-08-2007 18:26 |
| Noen som skal til Malmö snart? | misspower | Småprat | 0 | 22-05-2007 23:36 |
| Noen som skal til reptilmessa i Göteborg? | hotchef54 | Lover og regler | 1 | 12-11-2006 12:56 |
| Om det er noen som skal p ferie dit.. | Sid | Messer og utstillinger | 0 | 25-06-2004 22:37 |