| Edderkoppdyr Taranteller, skorpioner og andre edderkoppdyr |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
|
Hei
Var i Akumal i Mexico sommeren 2007. Der traff vi mange artige dyr. Blant annet fant vi to skorpioner i stua og så hadde vi en landkrabbe i senga den ene morgenen Tok noen bilder av skorpionen og en skolopender vi fant ved svømmebassenget. Vet at det er vanskelig å identifisere slike dyr, men jeg håper at noen kan gi meg et hint og kanskje vet hvor jeg kan lete. Skorpionen på bildet ble funnet av meg og fotografert før den fikk stikke avgårde mot jungelen, skorpionen kona fant inne i huset var ikke så heldig............. Her er bildene. ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Scolopendra polymorpha ?
Er ikke så veldig dreven på å artsbestemme skolopendre, men det var det som virket mest logisk og lignet mest. Tarantula på kryp eller Vincent på Venomlist kan begge mye om skolopendre. Det er selvfølgelig flere dyktige der også. Har du redigert bildene med hensyn på fargene? Det var vanbittige fine farger på skolopendere. Tror neppe jeg hadde klart å la noen av dem bli igjen ![]() Skorpionen får du sikkert hjelp av Parabuthus her inne til å identifisere. Mvh Robin
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Det var da veldig da Rudolf
![]() Ikke nok å fotografere under vann for tiden
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vest Agder
Alder: 40
|
Her er en fin side som kanskje kan hjelpe for skorpionen. The Scorpion Fauna - Gallery Sjekk North America eller Central America / Caribbean
Mvh, Vegard
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
|
Sitat:
Mens noen slapper av i sola eller plasket rundt i svømmebassenget, var vi to som krøp rundt på alle fire og kikket etter "vemmelige kryp". ![]() Og Nagash, jeg har ikke gjort noe med fargene på skolopenderen utover vanlig skarping og justering, den var utrolig blå og fin på beina. |
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| fra, identifisering, mexico, skolopender, skorpion |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Ta med meg guløret skilpadde ifra Mexico | Tajin | Lover og regler | 8 | 27-09-2008 08:03 |
| Identifisering: Striped knee tarantell? | Deniz | Taranteller | 33 | 13-06-2008 13:14 |
| Utfordring i identifisering | Andy | Andre insekter | 4 | 06-06-2008 23:35 |
| New Diplocentrus species from Mexico | Parabuthus | Skorpioner | 8 | 10-04-2008 18:06 |
| Identifisering av øgler fra Mexico | rudolf | Andre øgler | 15 | 17-01-2008 20:11 |