| Edderkoppdyr Taranteller, skorpioner og andre edderkoppdyr |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: mandal
|
i natt så hadde jeg ikke lokk på terrariumet mitt å te mårraen så va skorpionen løs å jeg bor på en internatskole å e sa ifra å de ville gasse rommet mitt. Men så har jeg en svær varme ovn som va go lunk i kan det vere mulighet for at den har krype bort te den eller ? jeg tok ut allt sanda av terrariet å alle røttene. Hvor kan den vær ? vil finne den
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Jeg ville sjekket alle mørke, fuktige steder. Bad, vasker, under senger,bokhyller osv.
Hvordan skorpion er det du har? Mvh Robin
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
klinge er en kompis av meg, så det er en 0.1 Mesubuthus martensii
|
|
|
#4 |
|
Caffeinism
Admin
|
Det kan ikke hende den satt på undersiden av en av røttene han tok ut? Mine gjorde ofte dette og jeg var nære ved å brenne meg et par ganger.
De klatrer ikke glass, og ved mindre det står en rot slik at den har mulighet til å klatre over kanten, regner jeg ikke med at den på egenhånd har kommet seg ut.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
dette er vist plastig bokser, store noen, de som ser ut som de man kjøper på jysk eller hva det heter
|
|
|
#6 | |
|
Caffeinism
Admin
|
Sitat:
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
|
Skorpioner kan ikke klatre på glass eller ren plastikk, men de har en overraskende stor rekkevidde ved at de kan "stå på halen" oppover veggen, og får de da et lite tak på toppkanten er det gjort. "Slitne plastikkterrarier med rue vegger med skit og event. små skraper gir også skorpioner mulighet til å få tak med både klør og bein.
Moralen er at man aldri skal undervurdere skorpioners evne til å komme seg ut, og derfor alltid bruke lokk. Når det gjelder M. martensii, så er dette en art som både kan finnes på gulvet, men også kan søke seg oppover i rommet. Den beste måte å angripe denne situasjonen på er å slå av alt lys på kvelden, vente 30-60 minutter, og deretter gå på med et UV lys. Manuell leting på dagtid kan fort være nåla i høystaken, avhengig av rommet dyret har forsvunnet i. MVH Jan Ove
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
den sitter garantert under en rot som nagash sier. de er flinke til å klamre seg fast/gjemme seg i sprekker. de blir også helt flate når de gjemmer seg slik og er vanskelig å oppdage om du ikke leter.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
han har vist finet den
han rinkte ¨sa det
|
![]() |
| Emner |
| hjelp, løs, skorpionen, tru |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| hei skorpionen min er død . hva skjedde | madsarn89 | Skorpioner | 17 | 24-03-2008 02:43 |
| skorpionen på spil igen in Danmark.... | Stoiberg | Taranteller | 2 | 14-07-2007 04:22 |
| Skorpionen vår spiser ikke. | Stani | Skorpioner | 4 | 26-01-2007 05:40 |
| Hjelp!! er skorpionen min skadet?? | Eggy | Skorpioner | 5 | 04-01-2006 17:16 |
| -HJEEELP!!! Skorpionen min er skadet:( | Miss_Loca | Skorpioner | 13 | 09-06-2005 14:02 |