| Edderkoppdyr Taranteller, skorpioner og andre edderkoppdyr |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Hva skjer med priser på relativt vanlige arter her egentlig? Sett en del annonser i det siste hvor folk opererer med priser som er omtrent på dyrebutikk nivå og høyere. Mener dette er ødeleggende for hobbyen da terskelen for at folk skaffer seg flere arter blir høyere. Eventuellt at folk slutter å se på det norske markedet når de skal skaffe seg dyr. Man får kjøpt disse artene for en fjerdedel av prisen fra våre naboland.... Diskuter
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Jeg opererer som regel med priser jeg selv kjøpte dyrene for. Noe høyere når dyret er kjønnsbestemt hunn, om jeg kjøpte den som ukjønnet.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Det går jeg utifra at det er flere som gjør. Synes bare det er litt sprøtt å se arter som jeg importerte eller hadde avl for få år tilbake til fire ganger prisen.
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Men solgte f. eks. unge Pandinus og Heterometrus for 80-150 kr. stk., juvenile Pterinochilus murinus for 150 kr o.s.v.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Priser varierer jo etter etterspørsel. De siste årene har jo etterspørselen blitt mye større virker det om. F.eks ser man "keiserskorpion ønskes kjøpt" annonser hele tiden
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Bare for å ha sagt det, jeg handler nesten utelukkende fra utlandet når det gjelder terrariedyr og utstyr
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2009
Sted: Aust Agder
|
Problemet med prisene på fks Brachypelma er att det finnes SVÆRT få som vil sende disse til andre land nå pga CITES listinga og att Sven Koeppler sitter i fengsel pga sending av denne arten ut av tyskland.
Prisen på denne arten er bare en av de som har økt drastisk i tyskland etter den episoden desverre. Ofte så kan man finne mye billig i tyskland osv fra ukjente selgere, har prøvd og kjøpe fra slike noen ganger, er mye dårlig kvalitet ute og går der, så de seriøse selgerene som faktisk lever av dette ligger litt høyere i pris enn vanlig mann i gata, men de leverer TOPP dyr og pakking. Prisene i tyskland varierer også en del på hvor mange som har samme artene i salg, er det mange eggsekker av en art som er klekt går selvfølgelig prisene ned. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2009
Sted: Aust Agder
|
Sitat:
Min hobby er skyting med hagle\rifle\pistol i tillegg til edderkopper ser jo bare og sykt prisene på ammunisjon og rekvisita der har gått opp, nesten 3 dobbling av prisen på en del ting der. |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||