| Edderkoppdyr Taranteller, skorpioner og andre edderkoppdyr |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2009
|
Noen som vet hva slag edderkopp dette er? den dukket opp i dusjen min en morgen etter å ha krøpet opp igjennom sluket..
Jeg bor forøvrig i Slovakia, men i løpet av mine 3 år her har jeg aldri sett noe liknende (har forsovidt ikke sett liknende i Norge heller..) Album: Martin Steen Saks Papir's Photos - Spider monster | Facebook |
|
|
|
|
|
#2 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Ser ut som en ganske normal husedderkopp; Tegenaria sp. (T. domestica e.l. T. atrica?)
Kan bli godt voksne disse gutta her.
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2009
|
takk for svar
jeg klarte ikke helt å finne bilde av en som likner? fant ingen av typene du nevnte som hadde striper på bena og like store "kjevegreier" |
|
|
|
|
|
#4 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Det varierer litt hvor sterke farger og tegninger er. De store dingsene foran er hannens sekundære parringsorganer som sitter ytterst på pedipalpene, og er bare synlige på kjønnsmodne hanner. Disse er normalt slankere bygget, men har lengre beinspenn enn hunnene.
Her er eksempelvis et bilde av en fullvoksen T. atrica hann : Stock Photography image of House spider ( Tegenaria atrica ) male stock photo
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva slags edderkopp er dette? | tita | Ekte edderkopper | 7 | 04-08-2009 19:52 |
| SVÆR edderkopp, noen som vet hva slags? | Arachnophobia | Ekte edderkopper | 16 | 19-06-2007 09:21 |
| vet noen om dette??? | sandtrøen | Taranteller | 2 | 19-06-2006 21:15 |
| Noen som vet hva slags edderkopp dette er ?? | Frogger | Ekte edderkopper | 2 | 27-10-2005 20:48 |