| Edderkoppdyr Taranteller, skorpioner og andre edderkoppdyr |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Alder: 23
|
jeg har en sericopelma rubronitens som er vanskelig i matveien.. jeg har prøvd både sirisser, pinkies og melormer, men den er ikke interessert, er bare skvetten og nervøs. den er ganske stor, men rompa er vedig liten og litt innskrumpet så jeg ser at den trenger næring.. noen som har noen forslag??
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
|
Innskrumpet? Har du vannskål hos den? Har du sjekket at temperaturen og fuktigheten er riktige?. Hvor gammel er tellaen? Hvor lenge har du hatt den? Har det vært noen forandringer i det siste i terrariet? Hvilket substrat har du i terrariet?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
den har en vannskål. temperaturen ligger på rundt 25-26 grader, og jeg sprayer 2 ganger om dagen.. ja den er litt innskrumpet, men det er mulig jeg bare tror det for rompa er veldig liten i forhold til kroppen! vet ikke hvor gammel den er, har hatt den ca en måned og den har ikke spist noe i løpet av den tiden.. den er ganske stor så jeg regner med at den er voksen, men rompa er som sagt veldig liten..
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: steinkjer
|
Kan det være en voksen hann?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
|
Fy fillern, det var vanskelig å finne noe på denne arten. Jeg fant bare litt info på Arachnoboards. I følge folka på det forumet, skal denne edderkoppen ha mellom 21 og 26,5 grader og liker å ha mulighet til å grave.
What do I have here? - Page 3 - Arachnoboards Det første du kan gjøre er å skifte substrat til naturtorv eller ugjødslet plantejord. Tellaer kan ikke grave i repti-bark, denne holder fuktigheten dårlig og jeg har lest også et annet sted at siden barken er laget hovedsakelig for reptiler, har den kanskje insektmiddel. Et middel som kan drepe et insekt kan også drepe en edderkopp. Spiste edderkoppen hos forrige eier?
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Alder: 24
|
Kan være som robert sier at du har en MM (kjønnsmoden hann)
Er den veldig aktiv, altså går mye rundt i terrarier?? Prøv og last opp et bilde av den.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Vest-Agder, Mandal
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
ja den går rundt en del, er ikke noe særlig til å gjemme seg men VELDIG skvetten! den er ganske stor, er som sagt bare rompa som er veldig liten i forhold til resten av kroppen.. her er noen bilder, er litt vanskelig å se da men.. hva tror dere?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Hmm, kan se litt ut som en hanne på første bildet. Du klarer ikke å få tatt et godt bilde av pedipalpene?
Men som Robert sier den er ikke faretruende tynn så bør ikke være noen fare sånn sett
Member of: Miroxx fanclub Sist endret av Øyvind; 02-04-2009 kl 19:30. Begrunnelse: vakke ferdig |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| vil ikke spise | ramstein | Snoker | 15 | 22-07-2010 13:45 |
| Hva kan Pinnedyr spise og ikke spise? | Malin.. | Pinnedyr | 28 | 28-10-2008 10:13 |
| Skjeggagam som ikke vil spise | michell | Agamer | 10 | 06-09-2007 09:26 |
| Vil ikke spise | Tony26 | Snoker | 14 | 15-05-2007 16:44 |
| Vil ikke spise ! | skorpion | Knelere | 23 | 25-12-2006 10:17 |