| Edderkoppdyr Taranteller, skorpioner og andre edderkoppdyr |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Fredrikstad
Alder: 27
|
Jeg har kjøpt en tarantella av en kompis.
Komplett i terrarie og alt som trengs. MEN jeg aner ikke noe om disse dyrene og heller ikke forskjellige navn på de. Jeg ser flere her gjør det samme som meg.. Nemlig skaffer seg en edderkopp for å bli kvitt fobien.. Jeg for min del fant vel ut av frykten for selve edderkoppen var mindre enn for sirissene.. ![]() Har lett litt rundt på nettet for å finne info om alt som omgår edderkoppen. Men er litt vanskelig å finne noe konkret så lenge jeg ikke aner hva slags art det er. Er glad i all slags dyr og vil at dyret skal ha det best mulig når det først lever i fangenskap. Kan noen hjelpe meg? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Troms
Alder: 22
|
Er nok en grammostola Rosea ja
![]() Flott tarantell du har der Du burde bytte ut barken med torv med f.eks tiurtorv Og her er litt info om grammostola rosea ![]() http://www.reptilfreaks.no/forum/tar...ola-rosea.html
|
|
|
#6 |
|
Moderator
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Tromsø
Alder: 34
|
Grammostola rosea
En RCF (red color form) om jeg ikke ser helt feil.Grattis med den. Meget bra nybegynnertella det! Bytt ut barken den står på med naturtorv, tiurtorv eller ugjødsla blomsterjord så blir tellaen din glad! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Takk for gode råd
![]() Men denne tiurtorven.. Hvor finner jeg det? Har de det i vanlig dyrebutikk? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Tiurtorv får du på Plantasjen...Felleskjøpet har også ugjødsla torv.
Du får også noen typer blomsterjord, det som er viktig er at den ikke er gjødslet. Drukne torven i en bøtte vann, klem ut alt vann du klarer, til Rosea kan du gjerne blande dette med endel sand, og press det godt sammen i terrariet, minimum 10 cm substrat......
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva slags eddy? | Olliw | Ekte edderkopper | 3 | 30-07-2008 07:49 |
| Hva slags bille? | Fluffy | Andre insekter | 18 | 06-05-2008 20:29 |