"

De "ekstra" eksotiske herptilene Hardcore forum for de som tar hobbyen mot det ekstreme. Stikkord: GIftig, ekstra stort, eller ekstra kraftig bitt.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 02-10-2008, 23:47   #1
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,722
Blog Entries: 12
Standard Varanus panoptes?

Av en eller annen grunn så har "Varanus panoptes", yellow spotted monitor, virkelig fanget meg. Så da lurer jeg på om det finnes noen som har erfaringer med denne arten? Hvordan egner de seg som kjæledyr? vanskelig å få tam? Vanskelig å få tak i i Skandinavia?

Er ikke noe prosjekt jeg begir meg ut på nå akkurat, men kanskje om en 5-10 år...? =) Hvem vet.^^

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 00:20   #2
Reptilfreak

Iggemamma sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 611
Standard

He he he... fiiine ja. Hadde kompis som hadde en. Den var,.... ikke snill! Varaner er litt kjipe med den "klikke når får mat" greia.
Den er stor, skrekkelig aktiv og som sagt, man må passe seg, krever myyye tid og plass.... Jeg er egentlig ikke sikker på om jeg helt er med på dette som kjæledyr. Som displaydyr, til undervisning og forståelse... men å ha et slikt dyr hjemme, som streifer over et stort territorie. Er ikke helt sikker på at det er særlig dyrevennlig (ift. generell gevinst).

Og, som med mange av de andre ekstremene er det jo en uting for saken, så, knapt noen anbefaling. Og vil aldri bli lovlig pga str/generell uegnethet tror jeg.
Har ikke sett noen i skandinavia (messer) på mange år, men... så har jeg jo ikke sett etter noen spesifikt da.

Sist endret av Iggemamma; 03-10-2008 kl 00:26.
Iggemamma er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 01:32   #3
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,722
Blog Entries: 12
Standard

Hm, ja, jeg ser jo på youtubefilmer hvor de har store uteinnhegninger til dem blant annet.
Hadde vært en kul idè den dagen jeg bor i et varmere land med stor hage. ^_^ Men det blir vel steppevaran først, kjenner jeg samboeren rett..

Men jeg får se ann, tror jeg. Kanskje bli kjent med noen som driver med store varaner og sjekke om det er noe for meg og få litt "inside-information" om dem. Litt usikker på om jeg er tøff nok til å holde på med potensielt farlige dyr, men det kan jo endre seg ettersom hvor mer vandt jeg blir med dyr som biter.

Men åå, de er utrolig fine, altså.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-10-2008, 03:59   #4
Reptilfreak

Iggemamma sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 611
Standard

De er fine ja. Min drøm er ikke ulik, men jeg vil ha arten Varanus flavirufus bare så jeg kan kalle den Rufus... (vel, jeg vil også ha jerv, men det blir ikke noe av det heller)

Men stilig hadde det vært.

Steppiser er raffe. Varanverdenens bulldogger. Fint med en varan som er litt tregere i aksen, tro meg, det er nok liv i de. Hadde en i 13 år, som regjerte hjemme og hadde rottweileren owned. Men, så var jo hun av den konfliktskye typen og da.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Varan Varanus acanthurus nemesis230ce Andre øgler 34 30-06-2008 22:10
Varanus Exanthematicus - Steppevaran Crispy Øglefakta 0 14-08-2007 10:45
Varanus acanthurus nidhogg Andre øgler 1 25-07-2005 21:53

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:40.