| De "ekstra" eksotiske herptilene Hardcore forum for de som tar hobbyen mot det ekstreme. Stikkord: GIftig, ekstra stort, eller ekstra kraftig bitt. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Tenkte vi kunne ha en liten diskusjon rundt hva som er den beste treningsarten til giftslanger. Om man ikke skal tillegge seg en giftslange, så kan det jo fortsatt hende man vil teste om man hadde klart det, eller har lyst å prøve seg av andre grunner. Personlig er jeg mest "into" trelevende pit-vipere. Hva tror dere er et bra treningsdyr til slike arter?
Jeg tenker å kjøpe meg en Morelia viridis, når jeg får flyttet ut av dette dritlandet. I utganspunktet er det ikke tenkt som en trenings-slange, men jeg tenker at det for kan bli litt dumt å kjøpe et dyr "bare" for treningens skyld? Hva tror dere? Burde kanskje brukt litt lengere tid på formuleringen her, menmen, dere skjønner tegninga
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
M. viridis funker bra den for trelevende pit-vipere. Den har varmegroper og er aggresiv
![]() Dette er noe smak og behag vil jeg tro. Man skal som du sier, ikke kjøpe en slange for å bruke den til trening. Man skal ville ha slangen, fordi den interesserer deg, og andre ting. Skal en ha en treningsart, er aggresive bakkelevende og trelevende arter fine.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
viridiser er pusekatter, selv biak, litt nippy som liten, rolig som stor og er fullt håndterbar og er en heller dårlig start på gifthold. Coelognathus radiatus (tidligere elaphe radiata) er en grisehissig sak og er bedre egnet, blandt annet brukes på kobrafarmer i thailand til trening. Men det er en hake...denne har tidligere vært klassifisert som ikke giftig, men senere forskning har vist att den faktisk er giftig, men som hos de fleste colubrider er leveringsmetoden ekstremt dårlig og er relativt harmløs for mennesker. Jeg har selv hold denne arten og den er en håndfull. Prepare to pay in blood
Toxin Molecular Evolution |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
|
det finnes maange fine snoker som er fine å øve med. f.eks kylling snok. driit hissig. kaster seg ut som en gærning. men jeg ville først hatt en bakkelevende gift. fordi da får du trening med gift.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Tak for tipps, viridis blir det nokk uansett, siden det er utrolig stilige slanger. Den Gobblin linket til virker jo utrolig "gøy", tror det kan bli spennende med en sånn kar på kroken: YouTube - Coelognathus radiatus
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Jeg går ut ifra at den ikke ville ut å gi kamera mannen en klem? Hvorfor oppfører den seg slik? Er det en naturlig oppførsel for de i frihet?
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Denne snoken har imidlertid noen markante avvik fra trelevende pitvipers. Den blir en hel del lengre en mange av treviperne. Den er minst like mye bakkelevende som trelevende, noe som gjør at den har en utrolig fart. Treviperne holder seg mest fast på et sted, som den hugger fra.
Sist endret av sveinjo; 32-13-2010 kl 25:60. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Sitat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| beste, treningsart |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Desidert beste grøntfor? | DevilDoll | Agamer | 18 | 25-03-2009 10:22 |
| Det beste terrariet | Frogger | Terrarier | 10 | 04-10-2008 03:55 |
| Beste treningsart - store slanger. | Viridovipera | De "ekstra" eksotiske herptilene | 6 | 07-06-2008 18:47 |
| Beste sangen ever! | Sharkie | Småprat | 4 | 08-03-2008 12:36 |
| Beste for? | Tarantellen | Fôrdyr | 8 | 04-07-2007 11:30 |