"

De "ekstra" eksotiske herptilene Hardcore forum for de som tar hobbyen mot det ekstreme. Stikkord: GIftig, ekstra stort, eller ekstra kraftig bitt.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 04-05-2008, 15:14   #1
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard Beste treningsart?

Tenkte vi kunne ha en liten diskusjon rundt hva som er den beste treningsarten til giftslanger. Om man ikke skal tillegge seg en giftslange, så kan det jo fortsatt hende man vil teste om man hadde klart det, eller har lyst å prøve seg av andre grunner. Personlig er jeg mest "into" trelevende pit-vipere. Hva tror dere er et bra treningsdyr til slike arter?
Jeg tenker å kjøpe meg en Morelia viridis, når jeg får flyttet ut av dette dritlandet. I utganspunktet er det ikke tenkt som en trenings-slange, men jeg tenker at det for kan bli litt dumt å kjøpe et dyr "bare" for treningens skyld? Hva tror dere?

Burde kanskje brukt litt lengere tid på formuleringen her, menmen, dere skjønner tegninga
Viridovipera er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 04-05-2008, 18:29   #2
Reptilfreak
Admin

Jabbe sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,721
Standard

M. viridis funker bra den for trelevende pit-vipere. Den har varmegroper og er aggresiv

Dette er noe smak og behag vil jeg tro. Man skal som du sier, ikke kjøpe en slange for å bruke den til trening. Man skal ville ha slangen, fordi den interesserer deg, og andre ting. Skal en ha en treningsart, er aggresive bakkelevende og trelevende arter fine.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 04-05-2008, 19:36   #3
Reptilfreak

Gobblin sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 621
Standard

viridiser er pusekatter, selv biak, litt nippy som liten, rolig som stor og er fullt håndterbar og er en heller dårlig start på gifthold. Coelognathus radiatus (tidligere elaphe radiata) er en grisehissig sak og er bedre egnet, blandt annet brukes på kobrafarmer i thailand til trening. Men det er en hake...denne har tidligere vært klassifisert som ikke giftig, men senere forskning har vist att den faktisk er giftig, men som hos de fleste colubrider er leveringsmetoden ekstremt dårlig og er relativt harmløs for mennesker. Jeg har selv hold denne arten og den er en håndfull. Prepare to pay in blood

Toxin Molecular Evolution
Gobblin er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-05-2008, 21:13   #4
Reptilfreak

gabonviper sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
Meldinger: 673
Standard

det finnes maange fine snoker som er fine å øve med. f.eks kylling snok. driit hissig. kaster seg ut som en gærning. men jeg ville først hatt en bakkelevende gift. fordi da får du trening med gift.
Svar med sitat
Gammel 04-05-2008, 21:50   #5
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

Tak for tipps, viridis blir det nokk uansett, siden det er utrolig stilige slanger. Den Gobblin linket til virker jo utrolig "gøy", tror det kan bli spennende med en sånn kar på kroken: YouTube - Coelognathus radiatus
Viridovipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-05-2008, 23:08   #6
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Jeg går ut ifra at den ikke ville ut å gi kamera mannen en klem? Hvorfor oppfører den seg slik? Er det en naturlig oppførsel for de i frihet?
Svar med sitat
Gammel 04-05-2008, 23:18   #7
Reptilfreak

Boavennen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sandnes
Meldinger: 345
Blog Entries: 2
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (20)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gobblin Vis post
Coelognathus radiatus (tidligere elaphe radiata) er en grisehissig sak og er bedre egnet, blandt annet brukes på kobrafarmer i thailand til trening. Jeg har selv hold denne arten og den er en håndfull. Prepare to pay in blood
Har ikke erfaring med hold av ovennevnte snok, men har sett den utallige ganger på show i Thailand. Den brukes som regel som "oppvarmer" for cobraen kommer på banen, og tilsist kongecobraen.

Denne snoken har imidlertid noen markante avvik fra trelevende pitvipers.

Den blir en hel del lengre en mange av treviperne.

Den er minst like mye bakkelevende som trelevende, noe som gjør at den har en utrolig fart. Treviperne holder seg mest fast på et sted, som den hugger fra.
Sist endret av sveinjo; 32-13-2010 kl 25:60.
Boavennen er offline  
Svar med sitat
Gammel 05-05-2008, 05:25   #8
Reptilfreak

Gobblin sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 621
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Boavennen Vis post
Har ikke erfaring med hold av ovennevnte snok, men har sett den utallige ganger på show i Thailand. Den brukes som regel som "oppvarmer" for cobraen kommer på banen, og tilsist kongecobraen.

Denne snoken har imidlertid noen markante avvik fra trelevende pitvipers.

Den blir en hel del lengre en mange av treviperne.

Den er minst like mye bakkelevende som trelevende, noe som gjør at den har en utrolig fart. Treviperne holder seg mest fast på et sted, som den hugger fra.
Stor forskjell ja, ingen tvil om det, men bedre og trene med en som er mer frempå og byr på plenty overraskelser enn arten man har sett seg ut... synes jeg, når de er på bakkeplan er de rask og sinna, fra greiner og kvister hogger de (ikke ulikt trevipere) men har mer rekkevidde. for så hoppe på gulvet og ville gi en en lærepenge. Trim er bra
Gobblin er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
beste, treningsart

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Desidert beste grøntfor? DevilDoll Agamer 18 25-03-2009 10:22
Det beste terrariet Frogger Terrarier 10 04-10-2008 03:55
Beste treningsart - store slanger. Viridovipera De "ekstra" eksotiske herptilene 6 07-06-2008 18:47
Beste sangen ever! Sharkie Småprat 4 08-03-2008 12:36
Beste for? Tarantellen Fôrdyr 8 04-07-2007 11:30

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:34.