| De "ekstra" eksotiske herptilene Hardcore forum for de som tar hobbyen mot det ekstreme. Stikkord: GIftig, ekstra stort, eller ekstra kraftig bitt. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
|
hva syns dere er det kuleste/fineste/råeste dyret å ha i terra? som passer inn under denne kategorien.
gjerne en begrunnelse også.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Det må være Kongekobraen (Ophiophagus hannah) Den tøffeste av dem alle og selve kongen av slanger. Den er en klok slange, utrolig vakker, og når den truer med stående stilling, oser det selvtillit av hele slangen. Helt klart den råeste slangen av alle
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Alder: 25
|
kunne ikke sagt meg mer enig jabbe <3
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
B.nasicornis! Rett og slett pga de utrolig flotte fargene, kontrastene og kamuflasjen, og i tilleg være så kraftige og massive slanger!
Trimeresurus nebularis. Rett og slett fordi jeg ble så fascinert av disse da jeg fikk se en i vill tilstand i borneo. De er helt utrolig flotte. Knall grønne, og et litt mysterisk blikk som fanger oppmerksomheten. Aktive er de og!
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Jeg er stor fan av trelevende giftslanger. Favoritt slekten er kanskje Atheris spp, men Viridovipera er en sterk konkurent. Den peneste arten, hsmk.. Står mellom Atheris hispida: Hvordan er det mulig å motstå søt-heten til denne arten? De ser bare helt fantastisk rå ut(BILDE)!
Andreplassen går fort til Viridovipera stejnegeri, skjønnheten og fargesammensetningen er bare slående, mulig den ligger på førsteplass, klarer ikke bestemme meg. (Phalagorn's bilder: 1. 2. 3.) Trelevende er sjef! Sist endret av Viridovipera; 05-05-2008 kl 18:37. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
|
nr1 på lista hos slanger er helt klart gabonviper bitis g. rhinoceros pågrunn av de store hornene, det kraftige bittet, verdens lengste gift tenner og den råeste kamoflasjen.
nr1 hos skillpadder er helt klart alligator snapper Macrochelys temminckii pågrunn av de råe skalle, hvor stor den blir, kraftigst bitt i dyre verden og jakt metoden. rett og slett et monster som denne http://www.astfoundation.org/images/snapper2.jpg nr1 hos øgler er marine iguan Amblyrhynchus cristatus pågrunn av de ser helt råe ut og den tilpasningen er jo noe for seg selv.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Dette er i mine øyne dyret som vinner skjønnhetskonkurransen i denne klassen, samt "Best i Show" : Øyevippet Grophuggorm (Bothriechis schlegelii)
Repti.net / Reptile pictures / Viperidae / Bothriechis schlegelii Den er utrolig vakker, og finnes i flere farger og tegninger. De er heller ikke særlig lange, og giften ikke særlig potent. Et høyt terra med 3-4 slike skjønnheter i forskjellige farger, hadde vært priceless.
Sist endret av sveinjo; 32-13-2010 kl 25:60. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
|
Kinesisk Alligator (Alligator sinensis) men vet ikke om det helt kan kalles terra dyr da
men er noe av det flotteste
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Bergen
|
Sitat:
Kjempe fin tråd (Y)
|
|
![]() |
| Emner |
| dyret, terra |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| noen som har sett dette dyret før eller? (scorpionfly) | duefjes | Skorpioner | 6 | 22-10-2008 10:46 |
| meg og dyret :) | anniken | Medlemmene | 6 | 17-01-2008 21:30 |
| FAQ for din første slange - Er reptil dyret for deg? Les! | Venom | Boa og pyton | 44 | 12-11-2007 11:40 |
| Exo-terra lås | Miroxx | Terrarier | 8 | 01-04-2007 19:30 |