"

De "ekstra" eksotiske herptilene Hardcore forum for de som tar hobbyen mot det ekstreme. Stikkord: GIftig, ekstra stort, eller ekstra kraftig bitt.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 01-05-2008, 13:12   #1
Reptilfreak
Admin

Jabbe sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,721
Standard Hva man IKKE gjør..

Fant denne videoen. Ganske imponerende.

Snakes Video - Metacafe

NB!! Do NOT try this at home!
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-05-2008, 13:16   #2
Senior Member

Repti_queen sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
Meldinger: 1,530
Standard

Det kaller jeg EKTE slangetemmer
Svar med sitat
Gammel 01-05-2008, 14:26   #3
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

Tja, han var ikke god nok! Vist dere leter litt finner dere sikkert videoen der han blir bitt i rompa av en kongekobra (tror det var det det var).
Viridovipera er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-05-2008, 14:44   #4
Reptilfreak

Gobblin sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 621
Standard

har ikke en døyt respekt for disse apene her. på veldig mange slike kobrashow er hele gifttannsystemet kuttet ut, eller tennene klippet ned, og de er like harmløse som kornsnoker.veldig populært i india og thailand og indonesia

Vis dere ser etter så er det en liten snutt i videoen der en ser att tennene er kappet/sløvet ned på denne her, men er fremdeles istand til og levere gift

Sist endret av Gobblin; 01-05-2008 kl 14:51.
Gobblin er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-05-2008, 14:51   #5
Reptilfreak
Admin

Jabbe sin avatar

Standard

Ja, sant det du sier Gobblin. Jeg personlig har heller ingen respekt for slangetemmere som arbeider på den måten.

Det jeg mente var imponerende, var at han ikke ble bitt.
Svar med sitat
Gammel 01-05-2008, 15:03   #6
Reptilfreak

fanden sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 347
Standard

Det var noe på national geograpic channel om en slange temmer i asia som hadde blitt bitt av kobra under et show og med det samme kjørte de av en amerikaner som hadde blitt bitt av kobra også.
Asiaten døde av bittet mens amerikaneren over levde .
Men er nå historier om de kjøler ned slanger før show trekker/knekker tenner osv.

Steve irwin hadde vel med noe i et program. Sigøynere i india som drev show med kobra. Den hadde fått tennene fjernet fikk se den prøvde å bite han "temmeren" men nytteløst. men de hadde en annen kobra som var nyfanga den hadde ikke fått fjernet tennene ble ganske nervøse folka når den var løs (slangen ble kjøpt fri av steve irwin og sluppet løs)
Svar med sitat
Gammel 01-05-2008, 16:24   #7
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av fanden Vis post
Det var noe på national geograpic channel om en slange temmer i asia som hadde blitt bitt av kobra under et show og med det samme kjørte de av en amerikaner som hadde blitt bitt av kobra også.
Asiaten døde av bittet mens amerikaneren over levde .
Denne er ganske interresang. Du får se "slangetemmere" fra to helt forskjellige steder, med helt forskjellig utstyr og arbeidsmåte. I tillegg får du se hvorfor man ikke bør gjøre dette.

Mvh
Robin
Svar med sitat
Gammel 01-05-2008, 23:59   #8
Reptilfreak

Adriano sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 740
Standard

Imponerende er det!! Men det er trist at de gjør slike ting med dyrene, og lever slangene i sånne små trekasser hele livet sitt? :S

Jeg kan tenke meg at amerikaneren var "litt" tjukkere enn asiateren, da xD Var sikkert de ekstra kiloen som reddet amerikaneren..
Svar med sitat
Gammel 02-05-2008, 06:47   #9
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Adriano Vis post
Jeg kan tenke meg at amerikaneren var "litt" tjukkere enn asiateren, da xD Var sikkert de ekstra kiloen som reddet amerikaneren..
Asiateren trodde han var imun, fordi han hadde blitt bitt før(antagelig tørrbitt), så han drakk noe lignende risbrennvin og spiste noen urter i steden for å oppsøke lege. Amerikaneren var klar over risikoen og var på sykehuset 20 minutter etter bittet mener jeg å huske.

Mvh
Robin
Svar med sitat
Gammel 02-05-2008, 08:11   #10
Reptilfreak
Admin

Jabbe sin avatar

Standard

+ at asiateren drev med slangeshow for noen turister om jeg ikke husker feil. Han ville ikke slutte med showet, trass i at han hadde blitt bitt. Tilslutt bare gikk turistene så han kunne komme seg til sykehus, men da var det for sent.
Svar med sitat
Svar

Emner
gjør, hva, ikke, man

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hva gjør padda på om natta...? Baronen Skilpadder 7 23-09-2008 00:06
Gjør meg klar til Skjeggis! Tarantell? Agamer 6 20-07-2007 12:48
Hei noen som veit hva tellan min gjør? fawboy Filmsnutter 4 27-03-2007 18:50
Jeg gjør hva som helst "petterkopp" Media 2 19-04-2005 22:15

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:34.