"

De "ekstra" eksotiske herptilene Hardcore forum for de som tar hobbyen mot det ekstreme. Stikkord: GIftig, ekstra stort, eller ekstra kraftig bitt.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 20-01-2009, 14:26   #1
Reptilfreak

KarlKanibal sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
Meldinger: 964
Standard Slangebitt i Norge

Samboeren min skal i forbindelse med utdanningen sin skrive en oppgave om slangegift og giftens virkning på menneskekroppen. Således skal hun dra til Australia, hvor hun blant annet skal besøke Australian Venom Research Unit (AVRU) ved universitetet i Melbourne. Her skal hun møte Dr. Kenneth D. Winkel som bl.a. skal vise både hvordan de melker slanger og hvordan de produserer motgift.

I forbindelse med dette prosjektet har imidlertid Dr. Winkel bedt henne om å gjøre litt research før hun ankommer Australia vedr. norske/skandinaviske forhold og giftslanger. I en mail har han bedt henne om å finne...
"...information on those exotic snakebite cases eg details of the event, species, victim demographics, features of the envenomation, type and amount of antivenom given – where the antivenom was sourced from – etc I would be most interested."

Så, jeg er altså ute etter historier der slange-eiere er blitt bitt og detaljer rundt hendelsen. Det er en forutsetning at historiene jeg får er sanne - altså at du, eller noen du kjenner veldig godt har opplevd slange-bitt fra giftige slanger og hva prosedyren var på sykehuset.
Er det ellers noen som kan noe om prosedyrene på norske sykehus dersom slike ting skulle oppstå?

NB: Pling meg på Private Message om du ikke vil at historien skal publiseres i forum. Alle historier vil bli behandlet med taushet fra det øvrige reptilmiljøet. Oppgaven vil ikke publiseres i ettertid.

mvh Carl, moderator v/ Repti.net/norge
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Slangegift og slangebitt Jabbe De "ekstra" eksotiske herptilene 8 20-01-2009 16:43
Fin idé for Norge? Fredrik22 Media 5 30-10-2008 06:38
Dødelige slangebitt leo77 Helse og sykdommer hos reptiler 10 24-08-2008 20:34
Slangebitt fra Rottesnok Dag Snoker 4 15-10-2004 16:35
NORGE I ET NØTTESKALL! Varanen69 Helse og sykdommer hos reptiler 8 24-04-2004 12:17

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:28.