"

D.I.Y Gjør det selv Bor det en liten Petter Smart i deg? Her er forumet for de som ønsker å lage ting selv!

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 19-01-2012, 22:10   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Oslo
Alder: 34
Meldinger: 229
Smile Mine hjemmelaga terrarier

Jeg har nå laga to terrarier med enkle midler. Utgangspunktet var en oppbevaringsboks fra Åhlens som målte 51x36x33cm. I lokket satte jeg inn to spotter fra ClasOhlson. På Åhlens kjøpte jeg ei billedramme bestående av to plexiglassplater med hull i hvert hjørne. Dette ble fronten. Det første laga jeg med nedfellbart front"glass":

Slik så det ut dda det var innflyttingsklart:

Sånn ser det ut nå:

Nå har jeg laga et til. å dette kan frontglasset løftes opp og det har en dam:

Dette var før dammen ble fylt og pumpa satt i gang. Her er etterpå:

Det er et par småting som må fikses før det blir helt sånn som jeg skal ha det, men tenkte å dele ideene med dere her.
Man kan sette to slike bokser med åpningene mot hverandre for å få et høyere terrarium. Da installerer man lyset i bunnen av den ene boksen.
Jeg klarte ikke å få akvariesilikonen til å feste seg på plasten, så det endte med at jeg skrudde fast det meste. Og så lærte jeg at større flater som skal festes til hverandre med silikon/lim uten sprekker må ha samme konsistens. Glass + myk plast funker ikke.

Sist endret av tsrebel; 19-01-2012 kl 22:12. Begrunnelse: presisering
tsrebel er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-01-2012, 17:23   #2
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

Se der ja, ble jo ganske bra og fint. Plastbokser kan brukes til så mangt! Snegler som skal bo i disse, eller?
Svar med sitat
Gammel 20-01-2012, 19:10   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Oslo
Alder: 34
Meldinger: 229
Standard

Takk. Ja, det er tiltenkt sneglene. Boks nr.2 passer, slik den står, bedre for mindre dyr enn kjempesnegler, siden det er så mye planter der. Vurderer å bruke den til mindre sneglearter eller fjerne litt av plantene. Men inntil videre skal den få stå og gro seg til.
Det neste plastboks-prosjektet mitt vil enten bli en større boks eller en i dobbelt høyde. Sistnevnte vil i såfall også gi rom for noen sørgiser. Men før jeg kan sette i gang med det må jeg omorganisere litt i den lille leiligheten min.
tsrebel er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Svar

Emner
oppbavaringsboks, plastboks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Terrarier! Kevin89 Messer og utstillinger 8 21-10-2011 19:25
Terrarier ::pinnedyr:: Terrarier 6 07-06-2010 17:51
Nye terrarier til tarantellene mine. Viridovipera Taranteller 9 21-06-2009 00:45
mine dyr og nye terrarier cookiejar22 Mine Herptiler 30 18-05-2009 23:45
Mine to største terrarier P1eR Terrarier 0 26-12-2006 18:33

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:24.