| D.I.Y Gjør det selv Bor det en liten Petter Smart i deg? Her er forumet for de som ønsker å lage ting selv! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Oslo
Alder: 34
|
Jeg har nå laga to terrarier med enkle midler. Utgangspunktet var en oppbevaringsboks fra Åhlens som målte 51x36x33cm. I lokket satte jeg inn to spotter fra ClasOhlson. På Åhlens kjøpte jeg ei billedramme bestående av to plexiglassplater med hull i hvert hjørne. Dette ble fronten. Det første laga jeg med nedfellbart front"glass":
![]() Slik så det ut dda det var innflyttingsklart: ![]() Sånn ser det ut nå: ![]() Nå har jeg laga et til. å dette kan frontglasset løftes opp og det har en dam: ![]() Dette var før dammen ble fylt og pumpa satt i gang. Her er etterpå: ![]() ![]() Det er et par småting som må fikses før det blir helt sånn som jeg skal ha det, men tenkte å dele ideene med dere her. Man kan sette to slike bokser med åpningene mot hverandre for å få et høyere terrarium. Da installerer man lyset i bunnen av den ene boksen. Jeg klarte ikke å få akvariesilikonen til å feste seg på plasten, så det endte med at jeg skrudde fast det meste. Og så lærte jeg at større flater som skal festes til hverandre med silikon/lim uten sprekker må ha samme konsistens. Glass + myk plast funker ikke. Sist endret av tsrebel; 19-01-2012 kl 22:12. Begrunnelse: presisering |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Se der ja, ble jo ganske bra og fint. Plastbokser kan brukes til så mangt! Snegler som skal bo i disse, eller?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Oslo
Alder: 34
|
Takk. Ja, det er tiltenkt sneglene. Boks nr.2 passer, slik den står, bedre for mindre dyr enn kjempesnegler, siden det er så mye planter der. Vurderer å bruke den til mindre sneglearter eller fjerne litt av plantene. Men inntil videre skal den få stå og gro seg til.
Det neste plastboks-prosjektet mitt vil enten bli en større boks eller en i dobbelt høyde. Sistnevnte vil i såfall også gi rom for noen sørgiser. Men før jeg kan sette i gang med det må jeg omorganisere litt i den lille leiligheten min. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| oppbavaringsboks, plastboks |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Terrarier! | Kevin89 | Messer og utstillinger | 8 | 21-10-2011 19:25 |
| Terrarier | ::pinnedyr:: | Terrarier | 6 | 07-06-2010 17:51 |
| Nye terrarier til tarantellene mine. | Viridovipera | Taranteller | 9 | 21-06-2009 00:45 |
| mine dyr og nye terrarier | cookiejar22 | Mine Herptiler | 30 | 18-05-2009 23:45 |
| Mine to største terrarier | P1eR | Terrarier | 0 | 26-12-2006 18:33 |