| D.I.Y Gjør det selv Bor det en liten Petter Smart i deg? Her er forumet for de som ønsker å lage ting selv! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jun 2011
|
Hei. Som sagt i en annen post så blir det til at jeg kjøper meg en liten, go', skjeggis
Har tittet en god del på Terrariumer, men lurte på om det er noe som er greit å lage selv? Laget en liten 3D modell som et hadde vært fint å fått litt feedback på (Beklager om det er feil kategori).Lurer på hvordan det går med treværk som ramme? og er det noe spesifikt jeg har glemt? gadd ikke å lage modeller av lampene osv, dere skjønner tegninga, hehe ![]() Hva blir kostnadene hvis jeg eventuelt bestemmer meg for å bygge terrariumet selv? Dyrere eller billigere? Terrariumet skal stå oppo en komode, derfor har den så korte ben Glad for all hjelp! ~ DRM Edit: Beklager for feilpost, denne burde vell ligge under prosjektplaner.. skylder på at jeg er ny her ![]()
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
husk å tenk godt igjennom hvor mye det koster å bygge et terrarium framfor å kjøpe et
når jeg bygger selv, så har jeg en tendens til å ikke nøye meg med middels, hvertfall.. og det gjør at prisen skyter i været! og tenk over at det er ikke bare selve terra som koster, er eventuellt verktøy som må kjøpes også..
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: By gutt;)
|
Jeg bygget et selv for ca to månder siden brukte sponplater heleveien runt laget en ramme av 48 x 48 først
å laget bakgrunn av issopor å font av glass Treværket kom på ca 500 det var med noen prosenter på byggmaker to glassplater til dører 60x 7O pris 500 maling 300,- sement til å ha oppå issoporen 60kr og en perforert blekk plate til lufting i taket den fikk jeg men da fikk jeg laget meg et terra som jeg syntes selv ble sykt kult å ikke så veldig dyrt Terra er ca mål 110 x 70 x 80 Grunnen til at jeg laget mitt selv var pg av at jeg ville ha en finn bakgrunn og det er lettere og feste greiner og ting nå som jeg kan skru de fast Lykke til ta bilder under veis da
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2011
Sted: Rogaland
|
Kort svar: sannsynligvis dyrere å bygge selv...
Det kommer veldig an på. Et brukt glassterra på de målene kan du finne til alt fra 1500-4000. Derfor vil du kunne spare mest penger på brukt kontra bygge selv. Skal du lage et selv i glass må du nok regne med fort noen tusenlapper i bare glass. Skal du lage noe selv, billig, er løsningen treplater (f.eks. Spon) rundt og glass foran. Glass vil komme på ca 500-1000 kr, og treet en plass rundt 500-1000 kr. Noen hundrelapper til en tusenlapp i div. Utstyr og maling. Jeg antar at skjeggisterrariumet jeg og vinka bygger (200 x 90 x 70) vil ende på rundt 5-6000 kroner, men da har vi lagt mye penger i skikkelig utstyr, belysning etc. En tommelfingerregel er at det koster det du antar og enda litt til... Fordelen med å lage et selv, er at du får det akkurat slik du vil, og du kan kanskje lage enda litt større, uten at prisen vil endre seg nevneverdig. Og så er det veldig moro! ![]() Men, skal du ha billigst mulig, se om du får tilsvarende mål brukt til under 2-3 lapper. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2011
Sted: Rogaland
|
Her f.eks: Repti.net / Reptile for sale / Terra selges.. Haster 150x60x60 1000kr
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| G. spatulata med hjemmelaget reir? | Farnell | Taranteller og skorpioner | 14 | 27-01-2010 20:42 |
| Hjemmelaget terrarium til G. spatulata | Farnell | Arbeidslogg | 0 | 18-12-2009 10:37 |
| tips til hjemmelaget terra | marai92 | Terrarier | 10 | 17-11-2009 18:09 |
| hjemmelaget (billig) terra! | NFredrik | Terrarier | 32 | 16-10-2007 13:29 |
| Billig hjemmelaget lås til ditt terrarie! | tommyk | Terrarier | 3 | 19-04-2006 19:17 |