| D.I.Y Gjør det selv Bor det en liten Petter Smart i deg? Her er forumet for de som ønsker å lage ting selv! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
driver å mekker et boa terra som jeg tenkte å hive inn bilder av..
bilder av prosessen er tatt så som så desverre.. når jeg kommer inn i "siget" er det lett for å glemme å ta bilder.. Det første er rammen jeg bygget, den står på høykant da, men dere ser jo hvordan den er bygget hvertfall; ![]() så har jeg tatt og brukt isopor som vegger. siden dette isolerer meget bra, så har jeg brukt kryssfinér til yttervegger for å gi det stabilitet. så kan dere se at jeg allerede har begynt så smått på å lage spor i isoporen. ![]() her er et bedre bilde av bakgrunnen; ![]() her har jeg fått opp "fjellhyllen" også. og så har jeg brukt en svart sprayboks for lettere å se om jeg måtte fikse på noe. så er også badebassenget laget til. der har jeg skåret ut i bunnen av isoporen, i tilleg lagd en ramme som ligger over "gulvet" varmematte har også kommet nå, men den ligger under fliselimen. det jeg har gjort, er å ligge varmematten over isoporen, så har jeg kuttet til en stålplate som er ca 50x50cm som ligger mellom varmematten og fliselimen. eneste grunnen til at den ligger der, er for å gi bakken større varmeflate enn hva varmematten alene hadde klart. ![]() og her kommer det bilde av terra med malingen på. jeg er ikke helt fornøyd med resultatet, men erfaring tilsier at om jeg prøver å få tingene perfekt, så ødelegger jeg det bare mer så det får bare bli som det blir her har luftingen blitt borret opp, og falske planter er satt inn. er usikker på om plantene skal være der eller ikke, men det tror jeg at jeg får tenke litt på, før jeg bestemmer meg ![]() ![]() og her er et lite bilde med nettingen påmontert ![]() ![]() også må jeg jo ha det litt fancy også, så jeg har montert noen LED lys som jeg kan bruke på kvelden når lyset er av ![]() ![]() så var det alt som er gjort forløpig. fortsatt litt igjen, men ikke så mye
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
satser på det.. får se når det kommer substrat inn.. da vil det gi en mye bedre helhet tenker jeg..
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
Sted: Oslo/Akershus
|
Jeg er alltid like spent på hvilke farger vedkommende har brukt, for det er ikke bare å få til natulig fargemix, men du har fått det til veldig bra!
Blir spennende å se når substratet kommer inn, da det gjør det hele litt "mykere"
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
gleder meg til substratet kommer inn, ja.. nå må jeg bare finne ut hva jeg vil ha som substrat, og kjøpe det
beboeren er rett rundt hjørne den=) så det er vel ikke så altfor lenge til den kommer
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Et lite tips til folk som skal bygge et slikt terra selv.. vær nøye med målene om det bygges i et annet rom enn det rommet terra'et skal stå i.. jeg var ganske nøye nøye med målene, beregnet at det skulle gå igjennom dørene med en margin på noen millimeter.. men så kom greiene vettu, for å lage litt finere finish, valgte jeg å feste en sponplate på fronten.. og det funket det! For all del
det ble mye penere men... hvordan gikk det da med den klaringen som var marginal? Jo, det skal jeg si! det er ingen klaring lenger!! pokker altså.. så nå må det demonteres dørkarmer for store gull medaljen...Er det mulig?!?
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Om jeg forstår riktig, så har du tre i bunn, isopor oppå der igjen med varmematta rett på isoporen. En metallplate (større enn varmematta) oppa varmematta og flislim over hele bunnen med metallplata og alt?
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
er ikke helt fliselim jeg har brukt, men husker ikke helt hva det het.. var noe heydi greier for våtrom..
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| boa constrictor | urban. | Boa og pyton | 14 | 09-08-2011 22:48 |