| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: finnmark
|
Hei.
jeg har fått en Boa Constictor.. han jeg fikk den fra var ikke sikker på hvor gammel den var eller hvordan skjønn det var..han trodde den var 12år.. den har hatt to forskjellige eiere før meg..den er rundt to meter..så sa han at den hadde vært mye større, så da tenker jeg at den kanskje har fått lite mat? siden den er mindre nå..den har heller ikke fått riktig stell.. så jeg lurer på alder og skjønn, noen som kan hjelpe?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Sør-Trøndelag
|
Jeg er nybegynner på dette ( har ikke slange selv, enda!), men tror det kan hjelpe en del, hvis du f.eks tar bilde av kloakken, og hele slangen, og legger det ut her.
Sist endret av LarsiBoi; 24-10-2008 kl 22:52. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Fredrikstad
Alder: 24
|
Sitat:
![]() Til trådstarter, ca hvor bred er den på det bredeste? Ca i cm?
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Sør-Trøndelag
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Cloaca er som wikipedia sier det så fint:
Sitat:
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Hvis den er 12 år gammel og 2 meter, vil jeg nesten tro det kan dreie seg om en hanner, men prøv å ta et bilde av sporene og hvis du får til også av alle subcaudalene (skjellene fra kloakken til halespissen på undersiden)
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
|
Ikke godt å si om det er en hanne eller hunne du har.å selv om den er 2 meter har det ikke noe å si.regner med att du har en vanlig cross bred boa som selges i dyre butikker,de er krysset ut med alle boa typer i sør amerika(men selges i butikker som rene boa constrictorer),så er nesten umulig å si hvor stor en slik boa kan bli.
Boa constrictor Page her er det mye bra info om boa generelt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: finnmark
|
skal få lakt ut bilde så fort jeg finner det kamerae
![]() prøvde å gi han død rotte men den ville han ikke ha, han har fått levende rotter hele livet..så jeg ble pent nødd til å gi han levende rotte.. litt bedre med kongesnoken min som spiser døde mus
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
|
prøv å legg rotta på en skål over varme matta over natta.kan være mulig att han/hun tar den til slutt.lykke til.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Cam's tegninger | CamStatic | Småprat | 113 | 18-12-2010 14:09 |
| Kongeboa boa constrictor | frankis | Boa og pyton | 22 | 09-10-2009 13:45 |
| Kongeboa Kjøpt meg en Boa Constrictor | Amaranth | Boa og pyton | 30 | 31-08-2008 00:32 |
| Insane Boa constrictor | SpontaN | Boa og pyton | 9 | 11-06-2008 10:21 |
| lysstyrke til Boa Constrictor | Thoord | Terrarier | 2 | 19-12-2005 20:54 |