"
Gammel 06-10-2008, 18:59   #1
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,721
Blog Entries: 12
Standard Star gazing spider baby! :(

Jeg syns kongepytonen jenta vår, som er en spider morph, har styra fælt i terraet sitt for tiden.. hun driver hele tiden og prøver å gå oppover.. så jeg har vært litt bekymret.

Og når jeg tok henne ut nå, så sitt hun kveilet rundt fingrene mine, mens fra nakken og opp så drev hun og "gikk" oppover, til hun tilslutt "lå på hue" og så veivet hun rundt igjen, slik at hun lå normalt med hode. Dette gjorde hun flere ganger, uten at det var noe å klatre på over henne eller noenting..

skal prøve å se om jeg kan få fanget dette på film.. men isåfall, bekymringsverdig?? Eller bare jeg som overreagerer og har litt for hetta om at dette skal skje med spider-jenta vår? :/

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 06-10-2008, 19:07   #2
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard

Rettelse, jeg mener uttrykket "wobbling", og ikke star gazing... lett forvirret, I am!

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 06-10-2008, 22:49   #3
Reptilfreak

Blodstrupmoen sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: I Kristiansund igjen for ett års tid..
Alder: 29
Meldinger: 488
Blog Entries: 10
Standard

Har lest på noen andre forum (usa) at "wobbling" hos spider morphs er et ganske utbredt fenomen.. Etter det jeg har lest der så skal det ikke være større problem enn at det ser merkelig ut, pluss at det kan forekomme uforutsette hugg..
Svar med sitat
Gammel 07-10-2008, 10:59   #4
Reptilfreak

Dendroaspis sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 809
Standard

Du har noen videosnuter på Youtube som viser "wobbling/spinning". Du kan kanskje sammenligne:

YouTube - Mr. Wibbles Wobbles Part 2

YouTube - Spider Royal Python - Spinning

YouTube - Hepburn the ball python
Svar med sitat
Gammel 25-10-2008, 23:22   #5
Reptilfreak

norway sin avatar

Alder: 38
Meldinger: 475
Standard

Snodig oppførsel.dem er vell såpass genetisk avlet i stykker,tenker kun på utseende.
Jeg har ikke noe i mot morphs,jeg synes dem er drit kule.
men når de selger par osv,å folk parrer søsken å div,så er det som alt annet liv på kloden,innavel fører til freaks til slutt hvis man ikke passer på.
norway er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-10-2008, 01:43   #6
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av norway Vis post
Snodig oppførsel.dem er vell såpass genetisk avlet i stykker,tenker kun på utseende.
Jeg har ikke noe i mot morphs,jeg synes dem er drit kule.
men når de selger par osv,å folk parrer søsken å div,så er det som alt annet liv på kloden,innavel fører til freaks til slutt hvis man ikke passer på.
Mjaaa, de er vel ikke avlet i stykker... men første spiderhannen som ble produsert, hadde dette genet, hvilket han har videreavlet og sendt til alle andre spidermorphs i verden.

eller.. når jeg tenker over det, så kan det jo hende morphen generelt er avlet i stykker. Men nå skal det også sies at ikke alle spiders har dette genet, og det finnes forskjellige grader.

jeg personlig ville aldri parret søsken med hverandre når det gjelder kongepytons, da jeg har sett mye stygge tilfeller av vannskapelse pga det.

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-10-2008, 10:10   #7
Reptilfreak

Thor Håkonsen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
Meldinger: 2,142
Standard

Alle morphs er vel strengt tatt ett resultat av til tider ekstrem innavl - så det vil vel ikke være så rart om en del av slangene er rare i hodet
Svar med sitat
Gammel 26-10-2008, 10:52   #8
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard

Er det det? Det er mange morphs som har oppstått i naturen, f.eks. Albino, butter og axhantic for å nevne et par stk. Hvordan er det mulig med ekstrem innavl i naturen på den måten?

Det er ikke alle morphs som er menneskelaget pga bevisst innavl. Dessuten så tåler ikke kongepyton innavl like bra som andre reptiler kan gjøre. Det har blitt forsøkt line-breeding innen mor-sønn, far-datter, og det frarådes å gjøre, ettersom unger ofte klekkes med defekter, øyeløse, eller misdannelser.

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-10-2008, 12:31   #9
Reptilfreak

norway sin avatar

Alder: 38
Meldinger: 475
Standard

Det var jeg faktisk ikke klar over,att den første spideren var bærer av dette.
men du kan jo rette opp dette genetisk over tid,slik som dem gjør med hunder å katter.
ta livet av den som viser tegn på dette.å kun parre på de "friske",etter du har brukt hannen din i avel.så vill du over tid få bedre spidere.
jeg ville ha parret den på en normal ball python,en som overhode ikke har noe morphs i seg,så tatt de friske på en pastell,å lage bumble bee,så de friske der igjen på en pastell å lage killer bees,,blir reptiler lovlig i norge,så kommer jeg å kjøper en killer bee av deg hehe.
på den måten får du fulgt opp avelen hele veien,i steden for å betale dyre summer for fks en killer bee,som du overhode ikke vet hva har blitt avlet på for å produsere dem.
sorry ble litt off topic,men jeg bare digger ball python hehe.

(albino å axhantic osv,er bare en tilfeldighet,slik som oss kan vi få albino mennesker,har ikke noe med innavel å gjøre.axhantic er bare mangel på farge fra naturens side)
norway er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-10-2008, 12:48   #10
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard

Ja, helt enig med deg, Norway. Må jo satse på friske dyr. Er derfor jeg ikke har helt bestemt meg for om jeg vil avle på spideren vår riktig enda... men om hun vokser av seg dette, så avler vi henne. Men dette er jo 3-4 år frem i tid, så gudene veit hva slags kongepytons jeg vil ha da. ^__^

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
kongepyton

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Spider eats bird aToMIc Ekte edderkopper 2 23-10-2008 13:32
Camel Spider L.Parahybana Taranteller 29 04-12-2007 17:57
Gladiator spider? Fido Edderkoppdyr 15 20-11-2007 05:22
Ny Spider fan! archos Medlemmene 8 04-03-2007 12:37

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 08:18.