| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
|
Hei, jeg har akkurat overtatt en boa constrictor-constrictor fra en venn,
jeg har sett litt på nettet om alt hun skal ha og ikke ha..og jeg tror jeg har fått mesteparten riktig...tror jeg, håper jeg... boaen er 1, 35 lang veldig fin=) må bare si det=) nå må jeg bare vite om dette jeg har gjort er riktig. mat: vennen min sa 1 rotte i månden..så hun ikke vokser så fort..men jeg l-este her at 2 rotter i månden..eller rettere hver 8-12 dag var bra. Hun har: -gjemmested -klatre planter -vanndam som er stort nokk til å bade i. -1/3 av buret med varmeteppe. -luft-temprateuren er 30-37grader --luft fuktighet: 60-70 % -hotspot 35-38 grader. -kaldesiden 24-27grader. -terrarie er 1x1x60 så er det noe jeg lurer på som jeg ikke klarte å finne ut av. hvis det er greit med 2 rotter i månden, hvor fort vokser hun da? fikk vite at det hadde med arv, gener og terrirarie størrelse og mat å gjøre, men jeg vil bare vite sånn ca hvor mye hu kan vokse. tusen takk til alle som svarer på forhånd=) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Det terrarie hørtes lite ut....
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
Jeg synes og det terrariet hørtes veldig lite ut...
Som tommelfinger-regel skal det vel være langt nok til at slangen kan strekke seg helt ut?!
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
Sitat:
er det trelevende slanger er høyde mye viktigere enn lengde. hvis den er 135 vil jeg tippe den er maks 2år. da burde den få en rotte minimum hver 10. dag.
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: I Kristiansund igjen for ett års tid..
Alder: 29
|
Dersom du søker på "boa constrictor care" på google, så vil du finne mye nyttig lesestoff..
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
|
takk for svar=)
så da er terrateriet stort nokk? hvis ikke må jeg bygge nytt..har sett litt rundt på nettet..det er ikke mange store nokk terrarie å få ja en rotte hver 10 dag..den er grei=) men hvor mye vokser hun ca på et år? hvis hun vokser mye kan jeg jo bare bygge et veldig stort terrarie med en gang..eller? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
er hun 1,35 m, så er det mange terrarier som passer..
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Det er alltid like greit når man har mellomstort dyr, å bygge til maxstr med en gang. Eneste gangen man velger mindre er om man skaffer seg ungdyr.
Mao, 2 meter lengde på buret. Lager man større bur blir det bare mere moro for dyret, og det bør jo strengt tatt velges dersom man har plass til det. Kjekt også dersom man skulle ønske seg flere av samme slaget etter hvert.
|
![]() |
| Emner |
| ang, boa, dette, kan, noen, riktig, skjekke |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Noen som vet hva dette er for en kar? | sserl | Ekte edderkopper | 6 | 05-11-2008 16:08 |
| Noen som vet hva dette er? | Miroxx | Øgler | 5 | 24-10-2007 16:45 |
| Noen som vet hva dette er | misspower | Skilpadder | 9 | 20-04-2007 16:19 |
| vet noen om dette??? | sandtrøen | Taranteller | 2 | 19-06-2006 21:15 |
| Dette må dokkar sjekke, Faen ikkje riktig klok....... | Arachno-King | Taranteller | 3 | 18-02-2005 01:20 |