| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Fredrikstad
Alder: 24
|
Har lest rundt hele forumet., alle nybegynner blekker og over hele nettet, men finner ikke sånn detaljert info om hamskifte og hva som må tas av forhåndsregler osv da.
Boaen min har veldig grå og uklare øyne nå og har hørt at dette er rett ved et hamskifte så jeg lurer på om jeg har hørt rett? hvor fort skjer dette og hva skal jeg passe på osv? Her er et bilde av skjønnheten med de grå øynene PS : han bader VELDIG mye om dagen også selvom luftfuktigheten er rundt 70% all the time
"Det finnes ingen normer, bare flertall" Spontan 2006 Sist endret av SpontaN; 21-04-2008 kl 18:14. Begrunnelse: Glemte og nevne at han bader mye |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
vil tro den bytter ham i løpet av et par dager. fortsett å hold luftfuktigheten like høy og at han får tilgang på en badeskål.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Han har aldri hatt luftfuktighet under 60% men den har vært så høy som 90 og tempraturen på varme siden har aldri vært lavere en 27 grader og aldri høyere en 31 og kalde siden 24-27 ut ifra disse målene vil skiftet gå fort?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Det at slangen blir grå/blå i øynene kommer av at det skilles ut lymfevæske mellom det gamle og det nye hammet, slik at det er lettere å skille dem.
Gråfargen i øynene til boaen din vil klarne i løpet av et par dager, så ett par dager etter det igjen vil den skifte ham
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Ok
takker for raske og bra svar. Hvordan er det med håndtering/foring før og etter og under et hamskift?
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Admin
|
Under selve hamskiftet skal den helst være i fred, så den ikke blir stresset og forstyrret under denne prosessen. La den gjerne "komme seg" etter på også ved å la den være i fred et par dager. Slanger kan ofte bli mer aggresive enn vanlig under og like etter hamskifte.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
så jeg kan fortsatt håndtere den et par dager til? med tanke på at han skal ha mat på lørdag/søndag hvordan går det?
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Admin
|
Jeg pleier å la slangene mine være i fred fra de er gråblå i øynene til et par dager etter hamskifte.
Hvis den ennå ikke har skiftet ham når du skal fore, er det ikke sikkert den vil ha mat.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Jippi da fikk jeg en telefon fra mamma, han har byttet ham og skinnet er helt og fint alt datt av med en gang. Har ikke sett han selv enda men tar noen bilder når jeg kommer hjem
|
![]() |
| Emner |
| boa, grå, med, øyne |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |