| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Rælingen
Alder: 20
|
hei
jeg har lest mye om at uv lys ikke er bra for boa'r men jeg bruker lysstoffrør på min er det det samme? er det formye uv i sånn lys? mvh nybegynner
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Bergen
|
Hei, velkommen hit
![]() Lysstoffrør er ikke det samme som UV-lysrør, og dessuten har jeg ingen tro på at Uv-lys ikke er bra for dem, tvert imot, det er Uv-lys i store mengder der de lever naturlig.... Så jeg hadde ikke tenkt på det... Skal ikke si at jeg vet at det bare er tull at det er farlig for de, jeg vet ikke så mye om Boaer at det gjør noe, men at det er farlig for et eksotisk dyr å være i sollys, finnes ikke logisk i mine øyne...
Mvh Adriano Sist endret av Adriano; 17-04-2008 kl 19:15. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
|
Så du ville ha hatt 10.0 uv til en boa du altså Adriano? En liten mengde 1 times tid om dagen har jeg lest at ikke skal være skadelig.. For fargens skyld. Men har du det på kontinurelig så er det skadelig. Kan også bruke nightglow en liten mengde også
Sist endret av unearth; 17-04-2008 kl 19:21. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Men om det er farlig for en slange med Uv-lys? det er jo naturlig for de, ikke sant?og det er jo ikke vits i å ta vekk noe som er i dens natur fra før av... ? Og har ikke Uv-lyset noe med fargene til slangene, eller gjelder det bare øgler...?
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Rælingen
Alder: 20
|
så jeg kan ha lysstoffrør på?
bruker det jo 12 timer dagen da |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Lysstoffrør kan du bare bruke DragonFly
![]()
Sist endret av unearth; 17-04-2008 kl 19:36. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Kan ikke vi ha en diskusjon om dette her på RF, også, da, bare i en annen post?
![]() Og en ting; det er utrolig forvirrende når folk driver og endrer og endrer på innleggene sine, så vær så snill å slutte med det?
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Kan godt diskutere jeg, endra på innlegget pga jeg lette etter linken jeg leste når jeg diskuterte det samme på repti før i dag.. Ultraviolet (UV) Light Guide and Information Sheet - WNYHS
Beklager så mye at jeg redigerte da Adriano
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Flott!
Kan hende jeg skriver noe, også finner jeg ut at jeg kan omformulere det, slik at man forstår det bedre. syns vi stopper her, dette er offtopic
|
![]() |
| Emner |
| boa |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|