| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Stavekontrollør
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Alder: 24
|
------__o ------__o ----_`\<,_ ----_`\<,_ ---(_)/ (_) ---(_)/ (_) Sist endret av sveinjo; 04-04-2008 kl 09:37. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Alder: 25
|
greit nok at den er veldig giftig, og at det ut fra teksten mest trolig var en brukbar stor safari gruppe, men kunne de ikke bare trukket seg sakte tilbake å se om slange bare stakk da, i steden for å skyte den..
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Tror nok at å skyte dyret er en normal reaksjon for de lokale og guider i de områdene det er giftige slanger. Det er ikke så veldig lenge siden det var normalt i Norge å ta livet av huggorm når man så dem, fordi de er giftige.
Økt kunnskap og bedre holdninger er nok noe som vil kunne redde mange potensielt farlige dyr. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Vel, om en Black Mamba kom mot meg i en fart opp mot 20 km/h, ville jeg ikke nølt med å skyte.
I was right in the middle of a fucking reptile zoo, and somebody was giving booze to these goddamn things. Won't be long now before they tear us to shreds... -Raoul Duke, Fear and Loathing in Las Vegas. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Alder: 25
|
nei, men om den har hodet en meter over bakken, tviler jeg på den klarer 20 km/t
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
|
en meter over bakken er ikke så mye for den. så ville nok rett og slett driti på meg.
men dette er vel en stund siden? dette var jo på god kveld norge eller noe lignende:S hvor fort den går kan vel diskuteres. er vel ikke noe ordentlig svar? har hørt så utrolig mye rare svar, fra 10 til 28km har jeg hørt.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Yup, var paa God Kveld Norge den 1. Mars 2008.
I was right in the middle of a fucking reptile zoo, and somebody was giving booze to these goddamn things. Won't be long now before they tear us to shreds... -Raoul Duke, Fear and Loathing in Las Vegas. |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Sitat:
![]() Selv veit jeg ikke hva jeg hadde gjort, er vanskelig å sitte her å si hva en hadde gjort i forskjellige situasjoner.
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Tråden er blitt splittet.
Ny tråd ligger her: http://www.reptilfreaks.no/forum/sla...g-slanger.html |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
|
Har selv vært i lignende situasjoner i Sør-Afrika. Blandt annet en hendelse som inntraff noen år tilbake.
Vi var ute og kjørte i en safari Land Cruiser, altså ingen dører, vindu, tak eller lignende. Etterhvert som terrenget ble røffere så gikk det saktere og saktere. Plutselig reiser det seg en stor svart mamba opp på siden av bilen og sjåføren som er Sør-Afrikansk slenger bilen i revers og står på gassen bakover. Etter og ha opplevd og ha en svart mamba på slikt nært hold så skal en ting være sagt, hadde jeg vært til fots og hatt en slik slange kommende imot meg, hadde jeg ikke nølt et sekund med og skyte.
|
![]() |
| Emner |
| bondeanders, slangedrama |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |