| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack (1) | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Sitter å funderer på en ny slange, de jeg har vurdert er boa constrictor og ballpython, men syntes boaen blir litt for stor samt ballpython'n blir litt liten.
Noen som vet om noe som er i mellom? som er ca samme temperamang osv, har ikke mye erfaringer med slanger bare en kornsok. Takker for svar
Sist endret av slizy; 02-04-2008 kl 13:34. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Midt Norge
Alder: 24
|
BallPhyton er en fin slange, den burde du skaffe deg
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Ball pyton er helt klart en flott slange med som oftest et herlig lynne! Og kjøper du deg en hunn, så får du jo en slange på nesten 2 kg og 1,5 meter lang med rene muskler. Noe HELT annet enn en kornsnok på 70-80cm(?)
*elsker ball pyton*
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Helt enig med de over, kongepyton er en kjempe fin slange og egner seg utmerket som en andre slange
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: norge
Alder: 26
|
Boa er helt klart myye kulere, samt enklere å ha med å gjøre.
Og stor, tja dem blir jo ikke så store, bare kos når de er litt tyngde og lengde ute å går=)
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Jeg vil gjerne slå ett slag for boa c, de blir stor og god og ta i, vokser ikke så himla fort, og er stort sett veldig grei og ha med og gjøre og var selv min førsteslange. lett i holdet, spiser godt, driter passe fast og lett og rengjøre etter, samt ikke så veldig ofte de slepper fra seg en ruke, og det passer stort sett alltid og komme ut for kos.
Men kan virkelig smelle til når det gjelder
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Her er noen tråder som kanskje kan være til hjelp:
http://www.reptilfreaks.no/forum/sla...ers-psyke.html http://www.reptilfreaks.no/forum/sla...er-slange.html http://www.reptilfreaks.no/forum/sla...tor-arter.html Reptilweb :: Vis Temaet - Morelia - nybegynner slange? Håper det hjelper deg, og lykke til med valg av slange, jeg tror kanskje det kan være verdt det å titte på noen morelia arter ![]() Mvh, JanPhilip. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
|
Tror det er en smakssak jeg..virker iallefall sånn.
Jeg har begge deler men kan ikke fortelle hvordan det er med en stor boa, siden dem jeg har er små enda. Men sånn det er nå så liker jeg kongepyhton litt bedre enn boaene, det kan jo godt hende det endrer seg med tiden Du får velge det du liker og tror er best for deg, slizy. -Anders
Sist endret av unearth; 02-04-2008 kl 18:34. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
|
Når det er snakk om letthåndterlig, så har jeg både vært borti selv, og hørt andres erfaringer om flere boa'er som har vært agressive enn jeg har både vært borti og hørt om kongepytoner som har vært det. Jeg vil påstå at kongepytoner har generelt et roligere lynne enn kongeboa'er.
|
![]() |
| Emner |
| hjelp, slange |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reptilfreaks.no/forum/boa-og-pyton/6753-slange-hjelp.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| YouTube - BOA CONSTRICTOR BITES | This thread | Refback | 06-06-2008 21:55 | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Syk slange? | Stani | Snoker | 18 | 23-01-2009 14:02 |
| Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! | Chibi | Snoker | 12 | 15-03-2007 00:30 |
| Mat til slange | Løven31 | Fôrdyr | 11 | 05-01-2007 13:27 |
| Slange | Crispy | Småprat | 2 | 21-09-2006 14:09 |