| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
|
Pre-killed mus er bra for slanger har jeg hørt.. Men har ikke levende for mer vitaminer osv,eller blir det det samme?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Dette var oppe til debatt for ikke mange dagene siden. og svaret er nei fryst mister ikke vitaminer, med mindre den er utgått på dato, så vil ingen vitaminer mistes vis de er fryst rask og greit.
Tråd her: http://www.reptilfreaks.no/forum/rep...vitaminer.html Men kvaliteten på det fryste man får kjøp i dyrebutikker varierer iblandt og ingen merking finnes, og lukter død ved tining, godt døde gnagere er lite attraktivt for folk og reptiler. Sist endret av Gobblin; 21-03-2008 kl 04:48. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
okii. Takk for hjelp
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Jeg bruker rotte fuzzies på min kongepyton-frøken på 550 gram (ca.) Rotter kan også være lettere å få tak i enn mus.
Jeg bruker også rotter som er frosne, tiner dem opp med å hive dem oppi ei tynn pose. Pass på at maten er tørr når den gis til slangen. (ved uhell hender det at vann klarer å snike seg inn og gjøre rotta klissblaut - trikset da er litt tørkepapir og hårtørrer. =P Funker som bare rakkern, og holder rotta god og varm.) Hvor stor er slangen din? (hvis du har kjøpt den enda?)
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Okii.. Han fikk ei rotte her nå sist, gikk ned,men redd den kanskje var litt stor! Vet ikke jeg :s
Marve er vel sånn ca 1,20 et sted!! Skal få lagt ut bilder osv. snart av han
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| ang, foring, kongepython |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| skolopender foring | hewlet | Myriapoder | 2 | 19-05-2008 09:11 |
| ÆÆÆ, angst under fôring! | Renor | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 7 | 25-03-2008 12:37 |
| Foring av gecko | unearth | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 16 | 23-11-2007 17:28 |
| G.Rosea foring | Taranteller | 21 | 19-07-2007 21:24 | |
| Foring | tovang | Taranteller | 10 | 15-01-2006 15:16 |