| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Borneo pytons, Python breitensteini noen som har erfaringer med disse? Har begynt å fatte litt interesse for dem.
Er de aggressive? Vanskelig å holde?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
|
Ifølge boken min så og de er ganske uberegnelige og aggressive men noen voksne kan bli tamme da spesielt P.C.Curtus og P.C.Breitensteini . men som sagt bøker er ikke alltid rett.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Jeg har ingen praktisk erfaring på emnet, men jeg har lest endel om de. Myten om at de skal være aggresive stammer fra at de første dyrene som var tilgjengelige i handelen var viltfangede, disse var svært aggresive. Om du kjøper CB skal de bli tollerante mot mennesker. Har aldri lest om noen CB som er aggresiv og biter etter alt som rører seg. De kan visstnok oppføre seg truende, frese og blåse seg opp, men hugger skjeldent til. Ellers kan de velge å sende ut en desj avføring om de blir for stresset, eller er lei av å bli plukket på. Ikke noe kosedyr, men de skal være veldig omgjengelige. Jeg anbefaler deg å lese litt på -ConstrictorsUnlimited forum-, under "General Pythons", er mange der som har blodpython
Ellers så er det vel et caresheet med mye info på både NERD og repti sine nettsider Lykke til, tror det er en veldig stilig slange.mvh, JanPhilip. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
|
ganske aggresive når de er små. men med masse håndtering blir de snille. tar du den i nakken er det som JanPhilip sier at den slipper ut så mye den kan. ikke spesielt gøy.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Hm, daså. Har de kraftig bitt når de er små? Jeg takler vel å bli bitt, så lenge det ikke er snakk om å dra til legen hver uke for å sy.
Takker for linken, JanP, kjempespennende å titte rundt. ^^
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Er ikke en art jeg har allverdens erfaring med, men skal være veldig lettholdt, den er mye som en stor ballpython på mange måter, er derimot litt modigere og frempå og matvegrer sjelden som følge av det att den er litt "tøffere". absolut noe og satse på, men blir som sagt mye større enn kp, men mer og ta, jo mer og være glad i.....i slangeverden altså
En liten lovebite må en tåle iblandt, for uhellet kommer iblandt, alle pythonarter har lange tannebisser, men den kommer aldri opp mot feks en grønn trepython. De gjør vondt de... Sist endret av Gobblin; 14-03-2008 kl 02:51. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
En ting som iblandt hjelper er og se på skallen til dyret en tenker på vis man lurer på om det gjør vondt nå det smeller kan sees her. Størrelse må selvfølgelig og tas i betraktning, jo større, jo mer kraft.
Fra venstre, python, boa og en vanlig rottesnok. tannebissene taler for seg. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| borneo, pythons, short, tailed |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Golden Tailed gecko... | GekkoGalaksen | Agamer | 4 | 03-05-2008 08:39 |
| A short note on Italian scorpions | Parabuthus | Skorpioner | 0 | 20-02-2008 13:42 |
| Mitt Borneo! | Repti_queen | Småprat | 23 | 29-07-2007 11:46 |
| spørsmål ang red tailed boa | latina | Småprat | 3 | 24-04-2007 13:36 |