| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
|
hei, har en konge boa og en madagaskar boa, disse er begge hanner og på lik størrelse.
De går nå hver for seg, men lurte på å sette de sammen i et større terrarie, men er skeptisk til dette, ettersom det er forskjellige arter... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
man skal egentlig aldri blande forskjellige herptil-arter sammen, og begge er hanner, vil kansje tro at det også blir problematisk... jeg ville ALDRI gjort det, og fraråder deg å gjøre det... syntes det er dårlig gjort med tanke på dyra også...
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
|
Trengte ikke mer enn det for å bekrefte mitt tidligere valg
, da fortsetter de hver for seg.Har nok av plass så kjøper heller 2 nye store terrarier (da de begge har vokst ut av sine) enn et mega stort. Tusen takk for kjappt svar. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
ja, det er det beste
kom hjerne med bilde av terra'ene
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: bergen
|
Det er ikke helt riktig bendick... det er en tommel finger regel at man ikke skal blande arter, men det er mange arter som går helt fint å holde sammen i samme terra...
Pekken: har du vitenskapelige navn på madagaskar boaen? B. madagascariensis, eller Sanzinia madagascariensis? Sist endret av ymar; 07-03-2008 kl 14:10. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
jeg vet at det går med forskjellige arter som f.eks. pilgift og anoler/sørgisser sammen. men når det gjelder slike slanger, så som sagt, så ville JEG aldri gjort det... det får være opp til deg, de hører jo ikke sammen alikvel, og kjøper man seg først 2 slanger, som man vet må ha terra i den og den strl. så burde man da orke/gidde/ha råd (eller hva grunnen er) til å holde dem i hvert sitt terra med de behovene de har (syntes nå jeg)
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: bergen
|
Sitat:
Men hvorfor synes du det? vist de har samme døyn ryttme, samme krav til fukt og temp, (snakker nå om slanger) hvorfor ikke? er det noe du har erfaring med at ikke går bra, eller er det noe du har lest noen andre har sakt? |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: skyggeskogen
Alder: 22
|
oftopic as hell: kan du vere snill å legge ut bilde av Madagaskaren? dem er utrolig fine!
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Rett og slett for det jeg har sagt en del ganger nå, fordi JEG personlig ikke ville ha blandet de 2 artene, siden det er en tommelfinger-regel at man ikke skal blande arter, det syntes jeg, du syntes nok noe annet...
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jan 2008
|
Har du noen som helst peiling på slanger bendick ?
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| forskjellige, sammen |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| forskjellige arter tusenbein i samme terra? | Nikazo | Myriapoder | 8 | 18-11-2008 18:49 |
| forskjellige ord | Taranteller | 2 | 28-06-2007 23:41 | |
| 2 forskjellige skorpiser i samme bur? | Androctonus | Skorpioner | 2 | 31-05-2007 12:04 |
| Forskjellige fargevarianter av G.rosea | _Nagash_ | Taranteller | 5 | 25-12-2006 17:43 |
| Forskjellige navn på slanger etc | Tony26 | Snoker | 9 | 11-04-2006 19:58 |