| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
|
Dette har sikkert kommet opp før.. Men jeg lurte på noe ang. min kongepyton.. Leste at foring helst skjer med dødt dyr. Noen som har en begrunnelse?
Hva skjer hvis politet oppdager at jeg har denne slangen? |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Sitat:
Jeg foretrekker iallefall det, fordi: 1. jeg liker ikke å se dyr i min egen stue dø på den måten. 2. du kan spare slangen din for å bli bitt, som kanskje kan få stygge infeksjoner og arr. 3. I Norge er det forbudt å fore med levende.. (men siden reptiler generelt er forbudt, så vet jeg ikke helt hvor mange som velger å fore med dødt for å følge den loven. Og angående politiet... er bare å ikke snakke om slangen til alle og enhver, så er du igrunn safe. Passe på hvem folk du viser den til. Vite hvem naboer du kan stole på, og ikke. Hvis du allikevel skulle være så uheldig at noen tyster på deg, så blir slangen din fratatt, og du får nok en bot.
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
okii!
Tusen takk for hjelp
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
Alder: 16
|
Ang. det å bli tatt: Tenk om en sivil politi er inne på dette forumet ? Eller om det kommer politi på dette forumet ? Det er jo mange som legger inn bilder av sine reptiler og forteller om dem ..
Det hadde ikke vært bra :S
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
ja.. De får sikkert da tak i all informasjon dem trenger da.. ?..
Men er de så smålige da? sikkert! Ja,vet ikke hlet her jeg altså.. :O |
|
|
|
|
|
#6 | ||
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Sitat:
Sitat:
![]() å bli tatt av politi for reptilhold
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
flott.. takk for hjelp
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Bare for å nevne:
I den tråden står det mye om at politiet får tak i IP-adressene våre. Skal de ha IP'n til folk på forumet må de raide serveren, eller presse dem ut av Frogger. Om de får fatt i en IP-adresse må de til ISP (Internet Service Provider: Telehor, Nextgentel, BKK +++) for å få navn til innehaver av IP-adressa. Det har ikke politiet mulighet til så lenge reptilhold ligger på bøtenivå. Ergo; så lenge du er litt forsiktig, er forumet trygt.
I was right in the middle of a fucking reptile zoo, and somebody was giving booze to these goddamn things. Won't be long now before they tear us to shreds... -Raoul Duke, Fear and Loathing in Las Vegas. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
På reptilforum kan det hende politi dukker opp, det samme med journalister..(Var det riktig skrevet?=P)
Jeg leste et tråd på repti.net, politi hadde ringt på hos en, på grund av noe som hadde skjedd hos naboen. reptilrommen til fyren, kunne politi se fra døra de sto i, den ene politi dama hadde spurte om hun kunne se på akvariene, han turte ikke å si noe annet en ja, og der var det jo reptiler.. Politiet syns det bare var gøy, og nekta å anmelde han, fordi de syns ikke reptilene skulle dø, og de ville ikke ha masse papir arbeid =) Men om noen anmelder deg, så MÅ politiet sjekke det ut.. Så hold en lav profil, ikke ha fester, spesielt ikke i det rommet du har konpe python`en i eller andre reptiler,amfibier for den saks skyld.. Det er veldig få som har blitt tatt av reptilhold, når vi tenker % av hele reptil Norge.. Og hold deg unna dop, skulle du bli tatt, så er det trist for oss andre, med reptiler=P(siste var ment som en spøk,men alle burde holde seg unna dop..)
|
![]() |
| Emner |
| kongepyton |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kongepyton Kongepyton | parahybana_freak | Boa og pyton | 11 | 26-10-2008 20:34 |
| Terrarie til KongePyton | Repti_queen | Terrarier | 4 | 03-03-2006 23:20 |
| Kongepyton | Static-Xx | Boa og pyton | 1 | 28-07-2005 17:17 |
| kongepyton... | reptilene93 | Snoker | 7 | 01-04-2005 22:14 |
| treng inf om kongepyton | nikolai | Boa og pyton | 1 | 17-02-2005 23:50 |