| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Ikke at det kommer til å skje i nærmeste framtid, men jeg tenker veldig på å få kjøpt en mojave hann (kongepyton) til Cleo. Så jeg lurer på:
Ville det gått om de to delte terra? Hannene jeg tenker på vil være født på høsten 07, så det er også forholdsvis små enn så lenge. Terraet er 80x40x40, Cleo er rundt 70cm. Hva ville eventuelt gått galt?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Østfold
Alder: 34
|
Det jeg har fått høre av et KP forum i utlandet er at man ikke skal ha slanger sammen.
grunnen til dette var at man kan få slanger som er stresset og ikke vill spise, hvis den ene slangen får en sykdom/virus/infeksjon så kan dette smitte/påvirke den andre slangen i terra. jeg kom til den konkulusjonen at jeg har 1 slange pr. terra. bedre og være føre snar. What do you think of this Terra. - Ball-Pythons.net Forums
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: skyggeskogen
Alder: 22
|
Sitat:
pga. man kan bli uheldige med kannibalisme og at dem hadde det best alene i starten. vet ikke med KPer. Vertfall mate dem hver for seg, så ikke begge spiser på samme mus, da kan det gå galt. Man bør også ikke ha dem sammen før etter en stund tilfelle den nye slangen kan ha parasitter eller andre sykdommer, ha den i en "karantene" terra/boks et par mnd.. men jeg vet ikke helt med KPer. har ikke satt meg inn i dem. håper det var liiitt til hjelp ![]() Edit: løven var før meg hehe.
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
hm, æsj, det var teit.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
|
reptilparken har alltid to par viss ikke flere på display sammen. bare pass på at det ikke er to hanner for da kan det bli stygt. jeg var litt usikkre på mine boar men for å si det pent så vet jeg det nå
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
hmmm. her var det mye rare svar syns jeg. jeg har holdt flere kp sammen uten noen som helst problemer. både par, samme kjønn og semiadult sammen med juvenil. dette har aldri bydd på noe som helst problemer for mitt vedkommende. det som nevnes ang kornsnok her kan jeg heller ikke si meg enig i. jeg har holdt flere sammen av de også, både juv og adult (ikke sammen, men juv i grupper og adulte i avls trioer).
jeg ser ingen problem med å sette inn en han kp til kp hoa til, så jeg sier heller kjør på. er du redd for at de skal forstyrre hverandre under foring så for de i separate foringsbokser.
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: norge
Alder: 26
|
Sitat:
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Er en tysk "kjøkken-oppdretter" jente jeg kjenner som jeg har sett bilder av terraene til, og hun har rundt 2-4 kp sammen.. Men hun er så sjelden å få tak i online, så derfor spurte jeg heller her. Cleo er jo generelt en veldig rolig slange også, så kanskje det uansett ville gå bra? Om vi har plass mangel aner jeg heller lite om, ettersom vi flytter til egen leilighet innen en måned nå, men jeg vil nok trygt si at vi har plass til to kp terraer, men det hadde vært så mye bedre om de kunne ha delt. Kan jo igrunn bare prøve meg frem da, ettersom folk sier så mye forskjellig. Går det ikke bra, kan jeg bare flytte dem.
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Mysen
Alder: 22
|
Vi har ikke noen problemer, vi har en velvoksen KP hunne i lag med en litt yngre og dårlige bygd KP hanne... null problem, er så kjærester atte! ikke noe aggresivitet under foring heller..
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Er ikke noe slange expert.. Men, om du har planer for avl, burde du vel holdt hannen og hunnen vær for seg, og heller sette inn hunnen til hannen når du skal parre dem.. Slanger lever som regel ikke i noe flokk uansett? Men å ha 2 hanner i et terrarie kan vel funke, etter som vis du setter inn hunnen vil de sloss om å få parre med henne, vinneren får parre.. Er det ikke noe sånt?
Jeg ville holdt dem i vært sitt terrarie, eller eventuelt 2 hanner sammen.. men et par kan vel funke like bra det også, eventuelt om du tenker på avl, sette dem i dvale, også kansje de parrer når de kommer ut av dvale? Nå har jeg lest om en del slanger, så husker ikke om kp`er bør dvales..
|
![]() |
| Emner |
| samme, slanger, terra |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| forskjellige arter tusenbein i samme terra? | Nikazo | Myriapoder | 8 | 18-11-2008 18:49 |
| Leo + tokay i samme terra? | Snowballs | Gekkoer | 11 | 30-07-2008 15:53 |
| To tarantellaer i samme terrarium? | findus | Taranteller | 12 | 27-03-2008 18:11 |
| 2 forskjellige skorpiser i samme bur? | Androctonus | Skorpioner | 2 | 31-05-2007 12:04 |
| Taranteller i samme terrarium? | Halgeir | Taranteller | 8 | 23-09-2006 19:08 |