"
Gammel 28-12-2007, 19:52   1 links from elsewhere to this Post. Click to view. #1
Reptilfreak

Sharkie sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Alder: 25
Meldinger: 749
Standard nett pyton

off, sitter nå å ser på national geographic, "farlige møter: pytonangrep".. De gikk inn i en diger flaggermus hule, for å lete etter nettpytoner..
Den første de fant var en skikkelig liten en, eller, var vel ca 2 m lang, og den hadde mat i magen, så for å vise hva en nettpyton gjør om den blir fanget av et dyr med mat i magen, så framprovoserte de at dyret gulpet opp de to flaggermusene.. Noe som gjorde meg skikkelig irritert, det er da ikke nødvendig å få et dyr til å gulpe opp maten sin for et tv program..
Så senere fant de en slange til, så enda en, å den var tett på 4m..
Midt i guanoen (les flaggermus bæsjen), som rakk dem opp til livet, fikk de fanga han etterhalen.. Og det gikk som det måtte, slangen snodde seg tilbake, og beit han ene i rompa ikke det at jeg liker at folk blir skadd, men slik han holdt på så mp jeg bare si, he had it coming..
Fikk 4-5 flerrer i rompa på 3-6 cm, som var helt åpen, så skikkelig bad ut, å i tillegg fikk sto han med plenty bæsj opp til navlen..
Det så skikkelig jævlig ut..

Men, hva føler dere, er det riktig å koste en slange et måltid, og sette seg selv, medhjelper å kameramann og andre i nærheten i fare, for å lage "god tv"?
Gammel 28-12-2007, 20:17   #2
Reptilfreak
Admin

Jabbe sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,721
Standard

Han fyren det gjelder, Brady Barr, er en herpetolog. Dette sa han i starten av programmet. Han hadde en teori om at huler og grotter er viktige for nettpytonen. Han lurte også på hva de spiste der inne, om de spiste flaggermus eller noe annet. Han setter seg selv i fare for å finne ut om teorien hans stemmer, og for å hjelpe nettpytonen i framtiden. Dette var ikke bare et tv-program, men også en ekspedisjon. For å finne ut hva nettpytonen spiser der nede, er det nødvendig å få den til å gulpe opp maten, da det er livsfarlig å oppholde seg der i lengre tid for å se at de jakter. Den ville også gulpe opp maten uansett, for å kunne beskytte seg og forflytte seg bedere.

Jeg synes at slike ekspedisjoner er viktige for slangenes framtid, og hvis det innebærer blodprøver, eller at de må gulpe opp maten, så går det greit.

Sist endret av Jabbe; 28-12-2007 kl 23:04.
Jabbe er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Gammel 28-12-2007, 23:18   #3
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

Går utifra at det er snakk om dette klippet. Bare så andre kan se det.

YouTube - Giant Python Attacks

Personlig synes jeg også at det er nødvendig og bra arbeid. Om vi skal kunne hjelpe dyrene fra å bli utryddet, må vi vite så mye som bare mulig om dette. Å bli bitt i rompa i den flaggermusekskrement annsamligen er heller ikke noen vits. Man kan jo tenke seg hvor mye kjipt som finnes inni der, som man absolutt ikke vil ha i blodstrømmen sin.

mvh, Jan Philip.
Viridovipera er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Gammel 29-12-2007, 09:09   #4
Reptilfreak

Sharkie sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Alder: 25
Meldinger: 749
Standard

det var det klippet ja.. nei, var heller ikke det jeg mente, men det var vel ikke det smarteste å prøve å dra den ut derfra etter bare halen da.. Jeg skrev jo at det ikke var noe jeg likte, at folk ble skadet..

Og jeg fikk ikke me meg de første 5 min, pga jeg måtte kjøre mine foreldre til en fest.. så visste ikke at det var en herpetolog som sjekke en teori om dette..

Etter at jeg fikk dette klart, så er det jo egentlig en bra ting da.. Men uansett, kjipt for slangen å miste et måltid på to flaggermus..
Stengt tråd

Emner
nett, pyton

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reptilfreaks.no/forum/boa-og-pyton/5487-nett-pyton.html
Skrevet av For Type Dato
Reptilfreaks This thread Refback 29-12-2007 21:58

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Nett? Cemik Ekte edderkopper 5 21-08-2008 19:47
Sirisser på nett? lazyboy Fôrdyr 2 30-06-2008 18:28
Spinnig av nett? Taranteller 5 27-07-2007 15:13
terrarier på nett Chibi Småprat 2 19-05-2007 14:14
hvor på nett? zzprox Terrarier 1 26-01-2005 16:04

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:32.