| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
Fikk meg en mystisk overraskelse på julaften, da jeg stelte guttene(KP) mine... Tenkte jeg skulle ta ut en av dem. De lå i en klump, og naiv som jeg er, trodde jeg det bare var uskyldig kosing. Men nei! Tok ene og forsøkte å løfte ham ut, for å finne ut at der var det kosing av det mindre uskyldige slaget! Ene sine kroppsdeler inni den andre, kan man vel si.
Så det jeg lurer på er... Er det jeg som har fått opplyst feilt kjønn på slangene mine? Eller er de bare skjev?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: norge
Alder: 26
|
Gralla du er lykkelig eiger av 1.1 new fuckt kp
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Artig historie
Det kan godt hende at du har fått feil info om kjønn, da dette kan være vanskelig å avgjøre i tidlig alder... Men noen tegn å gå etter: Hunnen er større enn hannen, hannen har lengre hale enn hunnen. Noe annet er at hannen har flere skjellplater under halen og færre under buken enn hunnen.
"I love my snakes!" -Steve Irwin- The Crocodile Hunter Sist endret av Jabbe; 27-12-2007 kl 18:21. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Homoseksualitet er registrert hos flere slangearter, blant annet strømpebåndssnok. I det hele tatt er homsing slett ikke uvanlig i dyreriket.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Østfold
Alder: 34
|
Her kan du se video på hvordan du sjekker kjønnet på slangen selv, det er en fordel og kunne hvis det blir noen bebiser her.
du finner og en PDF fil du kan laste ned der. lykke til. www.cornutopia.com
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
jeg vil bare skyte inn her at probing er noe man IKKE skal prøve på om man er totalt ufaglært rundt det. som man ser på videoen så er det to, og man kan legge tydelig merke til at det ligger en del teknikk bak denne fremgangsmetoden. har man ikke dette inne og gjør en feil så kan man skade dyret i stor.
Popping er derimot en smule tryggere metode å prøve seg fram på, såsant individet er såpass ungt at det ennå ikke har kontroll på sin muskulatur der nede.
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
Sitat:
Så da fikk jeg jo på en måte en kp-hunn til jul Passet meg utmerket" Da er det bare å sette seg ned å vente på babyene
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: norge
Alder: 26
|
maa lage deg en klekker..
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Gratulerer
Når eggene er lagt, går det ca 55-70 dager før de klekkes. Lykke til
|
![]() |
| Emner |
| homoseksuelle, slanger |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Slanger og lyd? | slizy | Snoker | 15 | 18-05-2010 17:47 |
| innsektsspisende slanger? | bendick2112 | Snoker | 24 | 22-01-2008 17:30 |
| "Egg slanger" | john | Helse og sykdommer hos reptiler | 15 | 25-10-2006 18:08 |
| slanger | skorpman | Helse og sykdommer hos reptiler | 1 | 24-04-2004 16:55 |
| slanger | _riva_ | Lover og regler | 1 | 17-03-2004 16:24 |