| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Østfold
Alder: 34
|
Når det gjelder Konge Python, så lurer jeg på følgene. I dag har jeg en Normal KP hanne, hvis jeg kjøper en Spider eller PiedBall morph hunne, og parrer disse hva kan jeg forvente og få av avkom? har hørt at jeg kan få 1-2 morpher hvert 2-3 kull, og resten vil være normale.
Noen som har noen erfaringer eller vet noe mer om dette?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: norge
Alder: 26
|
Du kan forvente deg et kull med normal het for spider eller piedball.
Nominant er en dominerende farge |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Mener du at det første kullet vil være bare normale? eventulet hva med kull 2-3-4 o.s.v?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Dem blir hete for pie eller spider.. er vel det han mente..
Skal du ha spider eller pie?=P Spider ligger vel på 12 tusen? og pie ligger vel på 20-40 tusen kr? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Har tittet på en Pied til ca. 25000. men skla jeg tenke litt økonomisk (hvis det er noe som heter det når det gjelder og bruke så mye penger på en slange
) så tror jeg det blir en Spider. men tror ikke helt jeg forstår hva dere mener med (hete)????
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
vil si at alle kullene blir normal men het for den morp du eventuelt vil velge.
Men om du krysser en av ungene i kullet med en av samme morp den er het for, vil de bli avkom som er av den morpen. Vist du kjoper 1.1 100% het for pied ball og krysser disse saa vil du faa ca 50% piedball. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Ahhh, nå forstår jeg
takk.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Het betyr at en av foreldrene er morp av ett eller annet slag, 100% het er da begge foreldre er en morp, men avkomet ikke blir av den morp
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Jeg vet iallefall at normal hunn + mojave hann får ett blandingskull med normale og mojave morpher.
Du kan jo alltids spørre de store oppdretterne. ![]() (jeg, forøvrig, er veldig interessert i dette selv, ettersom jeg tenker om ett år eller så skal jeg kjøpe en Mojave hann. >:3 )
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Jeg vet ikke sikkert paa hvordan de er med mojave, men nominat er mest dominant farge.
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| konge, morph, parre, python |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| konge pyton (python regius) | parahybana_freak | Boa og pyton | 7 | 15-07-2007 13:07 |
| Mange som har Konge Python?? | Løven31 | Boa og pyton | 29 | 16-03-2007 23:31 |
| Skadet konge python. Hjelp!! | Løven31 | Boa og pyton | 5 | 13-03-2007 17:53 |
| Stor Konge python? | Løven31 | Boa og pyton | 0 | 08-03-2007 16:44 |
| Konge Pyton (Python Regius) | Varanen69 | Slangefakta | 0 | 26-04-2004 05:42 |