| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2006
|
Trenger litt hjelp her, sitter å prøver å lese meg lur på de ulike slangene. Men det er så mange navn og morpher av alle slag. Er det noen som kunne tatt seg tid til å gi en rask innføring i dette?
Problemet er å kunne kjenne igjenn de ulike artene. Noe står på svensk, noe på norsk noe på latin osv. Da er det ikke lett å se om det er morphen eller språket som skiller de ulig artene Det jeg er ute etter er en kjapp liste med navn og eventuelt bilde. f.eks. Norsk Kornsnok, svensk Majsorm (Panterophis guttatus guttatus) og ett bilde. (ev. rask forklaring på forskjell) Den har jeg da skjønt av meg selv. Men det er så mange fler. Konge boa, konge python, Python regius, ball python. Constriktor osv. Veit det krever litt tid å skrive noe sånt. Men er veldig greit for de som ønsker å få litt peiling på ting.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: skyggeskogen
Alder: 22
|
Boa Constrictor= Kongeboa
Python Regius = Kongepython Panterohis guttatus guttatus =Kornsnok vet ikke om det hjalp noe. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: skyggeskogen
Alder: 22
|
Vis du går på www.repti.net å klikker på bilder.
så får du opp en liste av slanger. så kan du trykke på foreks. Boaslanger. så kommer det bilder av alle underartene av boaslangene ![]() samme med python og snoker og alt! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
|
bare å søke litt rundt. gå på amazon.com eller noe og bestill en slange bok. det gjorde jeg. the atlas of snakes in the world eller noe.
|
![]() |
| Emner |
| arter, hvilke, slanger |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kakkerlakker. 11 arter i alt. | _Nagash_ | Insektfakta | 0 | 22-01-2008 10:32 |
| Arter. | Olliw | Taranteller | 15 | 08-04-2007 13:16 |
| kneler arter :) | Miroxx | Knelere | 13 | 19-03-2007 17:59 |
| Hadrurus arter | skorpion | Skorpioner | 1 | 29-01-2007 14:58 |
| Poecilotheria arter | skorpion | Taranteller | 11 | 27-10-2006 12:33 |