| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
fredag kveld...ligger på sofaen med tv og rødvin og en boa på brystet som har hodet nedi genseren ved halsgropa.Hun ligger helt stille...Jeg tenker..:Nyter hun det?kan hun kose seg? eller er hun syk?Hun pleier ikke ligge så rolig..hmm...jeg har opplevd en slange med lungebetennelse,men er det andre ting man må være obs på?Synes hun kan komme med noen lyder inni seg og er livredd for at det er noe feil.Lever akkurat nå i troen på at hun koser seg.DEt gjør ihvertfall jeg,den stolte eier
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: bergen
|
Jeg tenkte med en gang at hun bare varmet seg på deg. Vist ikke dette er tilfelle, og det kommer surkling og alt uten god lyder når hun puster, hadde det kansje ikke vært så dumt med en antibiotika kur og en tur til dyrlegen.
Hvordan er tempen i terrariet? det første du kan gjøre er å sku opp tempe litt, og redusere fukt litt. Lykke til. Hold oss oppdatert. Mvh Ymar |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Det surkler ikke..av og til høres det mer ut som svak smatting....det er ikke noe høy lyd for jeg hører det bare når jeg har henne inntil meg.Terrarie er varmt nok,men hun ligger mye i vann.Vannskåla ligger oppå varmematta og er veldig god tempratur på.Hun spiser bra og skifter ham...jeg lurer på om denlyden kan være begynnelsen på en lungebetennelse?Hun har hatt det en stund litt av og på......jeg tar henne til dyrlegen hvis hun blir værre.Ikke noe antydning til slim heller..men som alle andre blir man litt engstlig nåår man oppdager noe nytt som ikke pleier å være der eller noe man ikke har opplevd før...:0
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
ja, det forstår jeg... ehh. jeg vet ikke hva det kan være. jeg ville hatt henne under oppsyn noen dager, og så tatt en tur til dyrlegen vist ikke det forsvinner... veldig rart. Kansje hun har asma
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
hehe...astma ja...skal følge litt med og skru opp varmen i rommet litt....
Og en annen ting...går det an å fryse ned ferske mus fra fella?som slangemat?bare spør jeg heeh
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Jeg ville ikke gjort det. De dyrene vi holder har ett helt annet imunsystem enn ville dyr. Mus fra norsk natur har helt andre bakterier og gjerne parrasitter som ikke fangeskapsfødte mus har. Jeg har aldri fikset og avlive mus selv. Har stort sett alltid kjøpt frosne. Men en avlivingsmetode jeg har gjort noen ganger er å ha ett rør som er ca 30cm langt, 4cm tykt og hatt en musefelle av den typen av plast i enden. Så kan musen gå gjennom røret og treffe felen helt riktig og få en utrolig human og rask død. Det er det som har funket best for meg, og svært lite dårlig samvittighet.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Fredageskvelden endte med at jeg sovna på sofaen,med boaen inni genseren.Våkna kl.02.00 av at boaen ville ut av ermet.Hun fikk ihvertfall varmet seg godt
og hun våknet mer til liv.
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| bekymringer, fredagskos, litt, med |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Litt "vår" | Chibi | Småprat | 10 | 02-04-2007 16:10 |
| Litt sent men..... | Chibi | Medlemmene | 11 | 14-03-2007 19:07 |
| Litt sent ute e med.. | Speedy | Medlemmene | 4 | 14-03-2007 16:28 |
| Pinne mat: hele planten eller litt og litt?? | Trude | Fôrdyr | 4 | 18-03-2006 16:28 |
| smugle litt . bare litt . | dennis-- | Småprat | 2 | 08-07-2005 10:22 |