"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler > Slanger > Boa og pyton Hvordan konvertere slangen fra å spise levende til dødt?

Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 20-10-2007, 20:02   #1
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,721
Blog Entries: 12
Standard Hvordan konvertere slangen fra å spise levende til dødt?

Ja, mens vi er igang med å skrive poster her..
Forrige uke prøvde vi å gi KP jenta mi på 6 måneder ei død pinkierotte. Hun virket totalt uinteressert, og jeg trodde det kanskje hadde noe med at det var tegn til hamskifte ganske snart.
Nå i dag lå det masse skinn rundt i terraet, og jenta mi er helt ferdig med hamskiftet. ( vet ikke om hun ble ferdig i går, eller om det var i dag. )

Så da tenkte jeg at vi skulle prøve med en pinkie til i dag, for å se om det frister. Jeg vil jo gjerne se at hun spiser, og jeg vil ikke fore med levende, med mindre det går flere måneder og hun fortsatt ikke spiser dødt. Altså, bare hvis det er siste utvei.

Hun er bare vandt med å spise levende fra der hun kom fra, så dødt er helt nytt..

Hvordan skal vi klare å konvertere henne?

Ei KP oppdretter fra Tyskland jeg kjenner sa at det var enklest å fore de yngre slangene med levende slik at man vet at de spiser nå som hun har flyttet til nytt hjem og greier.. Og heller prøve med dødt når hun i det minste har tatt en levende. Hva mener dere?
Jeg syns det i grunn er best å starte med dødt så fort som mulig..
CamStatic er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-10-2007, 21:25   #2
Reptilfreak

Løven31 sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Østfold
Alder: 34
Meldinger: 560
Standard Re: Hvordan konvertere slangen fra å spise levende til død

bare prøv med dødt, vill den ikke ta så venter du bare litt. den tar når den blir sulten nok.
1.0 Python Regius (Konge Python)
"sportsfisker? www.team-pirates.no
Løven31 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-10-2007, 21:34   #3
-
Admin

DanFekar sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,532
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (4)

Har alltid startet med dødt fra klekking, men har måttet ty til levende pinkies ved noen få anledninger da ungene har nektet å spise. Har alltid fått de til å spise dødt senere, uten unntak. Har ikke hatt noen særlige problemer med det. Som Løven29 sier så spiser de før eller siden.

Edit: må føye til at jeg snakker om kornsnoker
DanFekar er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-10-2007, 16:03   #4
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Hm, hun ville ikke ha dødt i dag heller, så jeg tror jeg skal vente en to ukers tid før vi prøver igjen.

Syns det er så rart at hun overhode ikke er interessert heller. Er jo minst en 3 ukers tid siden sist hun fikk mat.

Hørt de kan gå 6 måneder uten mat, gjelder dette for ungdyra også? ( Siden jeg har hørt at de små skal mates rundt hver tiende dag..? )
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-10-2007, 16:34   #5
Reptilfreak

Løven31 sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Østfold
Alder: 34
Meldinger: 560

vet ikke om dette gjelder for juveniler og. men jeg ville ikke ventet 14 dager men 1 uke, men dette må du velge selv da. bare den har tilgang på friskt vann så er det ikke noe krise enda tror jeg.
1.0 Python Regius (Konge Python)
"sportsfisker? www.team-pirates.no
Løven31 er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-10-2007, 16:49   #6
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard Re: Hvordan konvertere slangen fra å spise levende til dødt?

Sitat:
Opprinnelig postet av Løven29
vet ikke om dette gjelder for juveniler og. men jeg ville ikke ventet 14 dager men 1 uke, men dette må du velge selv da. bare den har tilgang på friskt vann så er det ikke noe krise enda tror jeg.
Vi har prøvd to uker på rad nå, og fortsatt ingen interesse for pinkien.. Så istedenfor å kaste bort masse mus, så venter jeg heller to uker nå med å fore henne, istedenfor en.
Frisk vann har hun, og jeg passer på at vekta holder seg som den skal. =)
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-10-2007, 19:10   #7
Reptilfreak

gabonviper sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
Meldinger: 673

lokk med levende først også sleng inn en død en. prøv med et dødt hamster. har erfart at de tar forskjellige noen tar ikke mus i det hele tatt. spiser den et hamster så prøv å lokke med hamster først så sleng inn en mus.
Svar med sitat
Gammel 21-10-2007, 19:49   #8
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard Re: Hvordan konvertere slangen fra å spise levende til dødt?

Sitat:
Opprinnelig postet av gabonviper
lokk med levende først også sleng inn en død en. prøv med et dødt hamster. har erfart at de tar forskjellige noen tar ikke mus i det hele tatt. spiser den et hamster så prøv å lokke med hamster først så sleng inn en mus.
Det vi har nå er 8 dypfryste rotte-pinkies, og 2 levende unge natalmus ( just in case - mat >.< )

Hvor får man kjøpt døde hamstere? D: Bare spørr man i dyrebutikken? Høres litt sært ut... :s
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-10-2007, 20:21   #9
Reptilfreak

gabonviper sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
Meldinger: 673

litt slemt men kjøp levende å drep den.
Svar med sitat
Gammel 21-10-2007, 21:48   #10
Reptilfreak

ymar sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: bergen
Meldinger: 279

Noe som kan funke, er å ta slangen ut av terra. Slipp en levende mus inn i terrariet og la den være der i ca 15 min. Så tar du musen utigjen, og slipper inn slangen. Da kommer den til å lukte at det har vært mus der, og lukta avførings spor. den vil da kansje begynne og jakte og lete, og da kommer det flygende en varm dø mus rett i fanget på den... Prøv det...
ymar er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
dødt, fra, hvordan, konvertere, levende, slangen, spise, til

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hva kan Pinnedyr spise og ikke spise? Malin.. Pinnedyr 28 28-10-2008 10:13
Reise fra slangen.. kirstey Snoker 12 24-02-2008 22:45
Forer du dødt eller levende? Løven31 Helse og sykdommer hos reptiler 7 09-02-2008 17:54
kommentarer til undersøkelse "forer du slangen din med dødt eller levende" Miroxx Snoker 33 22-01-2008 12:58
En video som tar for seg foring med dødt eller levende _Nagash_ Filmsnutter 8 11-09-2006 19:57

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:20.