| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Hei,
jeg driver å leser litt rundt om Boa constrictor imperator, siden jeg mest sansynlig vil ha meg en slik en iløpet av neste år. Jeg finner hele tiden bilder av dyr som skal være BCI, men de har rød (eller rødlig hale), noe jeg trodde det bare var BCC som hadde. Vet du noe mer om dette? Dette er et eksempel på BCI med rødlig hale jeg fant: *link* Er det noe de vokser av seg? En annen ting jeg lurte på, som jeg ikke finner svar på noested. Er det noen store forskjeller på hun og han eksemplarer, når det gjelder livslengde, humør osv? Svært takknemlig for svar, MVH Jan Philip. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Bergen
|
De rødhalede kalles Redtailed, tror det er en egen type.
Rett meg hvis jeg tar feil
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Redtailed boa er et populærnavn på Boa Constrictor Constrictor. Jeg har sett bilder av Boa Constrictor Imperator med lignende haler, de blir endel kortere enn BCC.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Har lest litt mer rundt om kring og funnet flere oppdrettere som selger disse. Tror det er de som stammer fra Colombia og Costa Rica som har rødlig hale.
Her er et eksempel: link Om jeg tar feil, correct me. Eller om noen har noe å legge til så er dere velkommene til å gjøre det. MVH Jan Philip. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
|
du har guyana tror jeg som også kalles redtail. men skal du kjøpe en redtail så er det viktig med papirer for jeg har erfart at du kan bli lurt for det fins individer av vanlig constrictor som har veldig rød hale.
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Har bestillt meg to bøker om boa nå, så jeg får lest litt faglitteratur om de og. Har en bok om Python regius, så da kan jeg sammenligne bedre. ![]() -Jan Philip-
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
peru er også en redtail. det stemmer nok det. finnes alltid noen individer men colombiansk kan bli litt lengre viss jeg ikke tar helt feil.(rett meg gjerne)
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Har "etterforsket" litt mer og funnet ut at det stemmer at de blir rundt 2m i fangenskap. Så om man passer på hvor lange foreldrene er, burde det ikke være noe problem.
Sitat:
Satser på at de blir en Boa Constrictor Constrictor da, om ikke så satser jeg på imperator. Men først, mer lesing <3
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
flott slange men er vel en del dyrere.
|
![]() |
| Emner |
| boa, constrictor, hale, imperator, med, rød |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Imperator eller constrictor | SpontaN | Boa og pyton | 12 | 06-03-2010 15:34 |
| boa constrictor vs imperator | Draanes | Boa og pyton | 4 | 27-04-2008 14:43 |
| Gekkoens livsviktige hale | DanFekar | Media | 0 | 24-03-2008 17:44 |
| Varan Varan og hale | nemesis230ce | Andre øgler | 2 | 21-03-2008 09:49 |
| Skjeggagamen sin hale? | Adriano | Agamer | 4 | 06-10-2007 17:11 |