| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Jeg og Xull var på besøk hos en søster som viste seg å ikke være hjemme... Så mens Xull fiksa ( prøvde iallefall ) datating, så fikk jeg kose med koseklumpen Inkana, en to år'ish gammel Boa constrictor frøken. ^-^
![]() ![]() ![]() ![]() Og samboeren Teddy, en litt eldre teppepyton gutt. ![]() ![]() ![]() Kos kos! ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
kule slanger. men reagerte litt på noe du skrev. at de var samboere, ikke i samme terra vel? boa og pyton har forskjellige bakterier og bør derfor ikke blandes. har selv 2 teppepyton's og fikk en liten constrictor for 3 dager siden. de deler ikke terrarium, nettopp derfor. men absolutt flotte dyr og fine bilder.
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Sted: Limbo
|
viste heller ikke at det gjorde noe skade :O men ja, nytter ikke å si det til henne uansett tenker jeg
hennes "slangeinformant" har en kjeller med 2xTigerpython og 2x Boa Contrictor :S så antar hun ikke har hørt noe om at det ikke er bra skal nevne det for henne om det er slikt men tror ikke noe forandring vil bli gjort heh, takk for infoen da! viste det ikke selv så
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
ok. mange jeg har pratet med har rådet meg fra å gjøre akkurat dette. lenge fundert på å gjøre det samme, men har styrt unna pga det med bakterier og smittefare ved å blande disse.
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Men er ikke det veldig sånn... "til det ytterste"? Jeg mener, sånt KAN skje - opplegg?
Som Xull sier, så har jo disse "kjeller-slangene" som er en fin blanding av pyton og boaer bodd i samme terrarium i rundt 10-15 år og ser ikke ut til at de har tatt noen skade av det.Greit å være på den sikre siden, altså, ingenting galt med det =) Men når man hører om slanger som har da delt hjem på den måten i såppas mange år så blir virker det litt mer sånn "over-hysteri" blandt dyreeiere om ting som gjelder sånn 1% av tilfeller. Litt sånn som p-pillen, om du skjønner. ;P |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
skjønner hva du vil fram til ja, men vil ikke si dette er hysterisk. bare sunn fornuft. bra de går bra sammen osv, men fortsatt skeptisk til slikt hold.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
|
Oi da så nydelig !
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| bilder, slangemani |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Syk slange? | Stani | Snoker | 18 | 23-01-2009 14:02 |
| Enda flere bilder fra reptilparken (Mange Bilder 31.03.07) | hell | Småprat | 8 | 02-04-2007 08:56 |
| Mat til slange | Løven31 | Fôrdyr | 11 | 05-01-2007 13:27 |
| Slange med på fly? | tommyk | Lover og regler | 11 | 16-11-2006 20:11 |
| Ny her m. slange | Medlemmene | 5 | 25-07-2006 15:59 | |